onsdag 12. september 2012

Cellegift og slankekur...

Onsdag 12.9.12 ...jaja...dagene går de...halve uka er gått...ei uke har gått siden jeg fikk cellegift...håret henger på,men det er jo på den andre cellegifta at det begynner å drysse...det blir spennende å se hvordan det går...

....jeg gir iallefall håret alt det skal ha av riktig stell...silketrekk på hodeputa,ingen stramme strikker i håret...max to hårvask i uka og ingen stylingprodukter...det siste er i grunnen det verste...å ikke kunne bruke hverken skum eller spray...jaja,man får lide for skjønnheten...

...klarer jeg å beholde håret er det verdt det...går det ikke,well så har jeg iallefall lagt alt inn i forsøket på at det skal gå bra og da går det bedre å innse et eventuelt negativt resultat...jeg er en nøktern person og går ikke under om resultatet blir feil...da har jeg iallefall prøvt...

...cellegifta ja...den store kvalmen har jeg sluppet unna denne gangen...ingen tvil om at det var en god cocktail sammen med cellegifta jeg fikk...men jeg har hele tiden hatt en sånn ubestemmelig følelse av ubehag som gir nedsatt matlyst...den der trangen til noe godt,chips,snop,mat etc er borte...

...i grunnen helt greit for min del...mandag 27.8 bestemte jeg meg for at NÅ er det på tide å begynne å gjøre noe for å kvitte meg med de 10 kiloene som raste på de månedene jeg gikk på Megace(antihormonbehandling)...da viste vekta 88,1...HUFF!!...

...da var det 2 uker siden jeg slutta med Megace og jeg regna med at det meste av den var ute av kroppen...jeg har hørt at det er umulig å bli kvitt sånne kilo,men ville likevel gjøre et forsøk...i løpet av den første uka gikk jeg ned fra 88,1(ja,HUFF!!!Aldri veid så mye og jeg haater det...kiloene ligger på magen og rundt..) til 86,9 kg...juhuuuu!!!...

...så fikk jeg cellegift den 4.9 og den neste uka gikk jeg ned 1,4 kg til...altså -2,6 kg på 2 uker...håper det fortsetter sånn...i dag var vekta 84,9...en fryd uten like å se hvert nye tall i nedoverbakken...så min mening er at det går an å bli kvitt de kiloene...

...det eneste jeg har gjort er å kutte ut nesten alt som heter snop,chips,osv og begrense matinntaket litt...altså,jeg fortsetter å spise det jeg alltid har gjort,men skygger unna de store kaloriene...jeg har ikke trua på diverse slankekurer...jeg mener at det beste er å spise normalt,men se på hva og hvor mye man stapper inn...

...og vekta begynte jo å rase nedover allerede før cellegifta,så det er ikke bare den som har æra, nei...det er greit å ha en vilje av stål når man skal prøve å bli kvitt noen kilo,det hjelper...så jeg har tenkt å fortsette til de 10 kiloene er borte...3,2 kilo har allerede forsvunnet og det merkes på klærne...

...formen ellers på cellegift...har stadige hetetokter...de står fremdeles i kø...jeg får tokter med kaldsvette,med en ubehagelig form samtidig...jeg plages veldig med blodtrykksfall...uansett hvor seint jeg reiser meg begynner det å rotere i hodet og jeg må stoppe opp...veldig ubehagelig...

...skulle følge Småfrøkna til optiker i går...jeg var konstant gjennomsvett...kaldsvetta og var i dårlig form...så egentlig har jeg ikke så lyst å bevege meg ut av huset fordi jeg vet at det følger så mye ubehag med...særlig når det innebærer mye gåing...jaja...det var min erfaring med første runde av cellegifta denne gangen...

4 kommentarer:

  1. Hei. Har fulgt bloggen lenge. Vil bare smette innom og si at jeg beundrer deg. D setter mot i oss andre og viser oss at "går an" være positiv/klare av hverdagen med alvorlig sykdom. Takk for det. Hilsn en som kun går på cellegifttabl. Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin!
      Alltid kjekt å høre fra en trofast leser!!
      Takk for gode ord om meg og mitt...jeg er nå egentlig bare meg selv jeg,da...hihi...og jeg har vel gjort meg opp en mening om at den tiden jeg har den skal være god å leve i...
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Nå må du passe på at du får i deg nok kalorier. Jeg raste selv ned 15 kg på 8 uker da kvalmen fra cellegiften var uslåelig og det var tøft !! hilsen Egil

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Egil!
      Tror ikke det er fare for det du...cellegifta mi er av og på den vet du...3 uker imellom..den første halvannen uka har jeg ikke særlig lyst på mat,så kommer det seg den siste halvannen uka...så er det på`n igjen...Og jeg stopper på de 10 kiloene...det får da være måte på...det er de 10 som gjør at jeg har et kleskap fullt av for trange klær...
      Klem fra meg!

      Slett