mandag 10. september 2012

Merkelig "anfall"...

Mandag 10.9.12 ...jeg la meg 20.30 og slokka lyset 21.30...var det noen som snakka om ei god nattss søvn...???!!!...well...det var tanken...men med stormen som reiv i veggene og åpent vindu hele natta så ble det ikke baaare ei god nattssøvn,nei...men madrassen var iallefall god...

...jaja,da klokka ringte var det bare å komme seg opp...trøtt i trynet eller ei...ungene var også en smule trege ut av sengene,så vi var visst trøtte alle mann...da ungene var kommet seg avgårde til skolen satte jeg i gang med å rydde opp etter hytteturen og få vaska litt klær...

...men utpå formiddagen måtte jeg rett og slett bare legge meg ned på sofaen...jeg fikk noe jeg har opplevt å få flere ganger før,men mye sterkere i styrke...det begynner midt mellom skuldrene som en ubestemmelig smerte som denne gangen var mye sterkere...

...så strålte det på skrå mot høyre(det opererte) brystet en lang stund...det begynner å stråle oppover mot halsen og gir meg en ubestemmelig følelse i halsen helt opp mot svelget...etter en tid gikk strålingen til brystet tilbake til punktet mellom skulderbladene og ørlite til venstre...

...hele seansen tok nesten en time...mannen min var nede i hagen og jobba og mobilen hans lå på bordet...jeg lå på sofaen og hadde ikke en sjanse til å få reist meg og gitt han ute beskjed...ikke før det var over og jeg kunne gå ut...

...da var jeg så trøtt at jeg gjespa og gjespa hele tiden mens jeg prøvte å forklare hva som hadde skjedd...så jeg måtte gå rett i seng og legge meg...jeg bestilte vekking 2 timer senere og var fremdeles i live...heldigvis...hihi...

...ikke vet jeg hva som skjer...det er forøvrig utgangspunkt omtrent samme plass som jeg har et spredningsfelt på to virvler...kan det ha sammenheng med det,tro...???...ikke vet jeg...men merkelige greier er det...får kanskje ringe inn på kreftpoliklinikken i mårra og høre om de har peil...

...en liten klokke ringer om det kan være hjertet,men ikke vet jeg...ikke typisk hjertinfarkt-sympomer heller,men kvinner har jo ikke de typiske symptomene heller på det området...jaja,alltid skal det være noe...

4 kommentarer:

  1. Oi stakkars deg!
    Kan bare si at da jeg en gang opplevde samme type vandrende smerte trodde jeg det var hjerte og kom meg til lege så raskt som mulig. Han sendte meg til kiropraktor som la meg på en benk, trykket på et punkt på ryggsøylen og det knaste litt - og hele trykket og smerten forsvant. Kan det skyldes noe fra dine to virvler tro? Vet at du ikke bør gå til kiropraktor men prøver å si at kanskje kan det være virvlene og slett ikke hjertet. Vi er bekymret for deg tøffe dame - ring kreftsykepleier i kveld eller k2 vel?

    SvarSlett
  2. Vennen, jeg syns du skal ringe til kreftpoliklinikken. Tror ikke det er hjerteinfark, men det er sant, vi kvinner har ikke samme symptomer som menn.

    Tenker på deg, jeg sender deg en melding.

    Klem ♥

    SvarSlett
  3. Hei! tror vi "Kreftkameratene"noen ganger opplever no underlige smerter, fra tid til annen,jeg har også noen ganger kjent en sterk smerte som begynner mellom skuldrene og stråler helt opp til tennene,av en eller annen merkelig grunn roer det seg litt når jeg tar et glass melk,det er ikke mavesyre,jeg har hatt magesår,så jeg kjenner de symptomene.Ellers har jeg nå en pause fra cellegiften,blir vel kontroll igjen i slutten av oktober.Sliter mye med ubehagelige stikksmerter i mage/ rygg,er vel skjært så mye i buken at det ikke er så rart at noe melder seg.Gleder meg å se at du har både humør og fart i orden! jeg vet nok hva det dreier seg om. PS. jeg bruker sånne armbånd mot reisesyke når jeg får cellegifta,synest faktisk det hjelper. Ha en fin dag! "TRØNDEREN"

    SvarSlett
  4. Hei til dere alle tre!!
    Jeg ringte til kreftpoliklinikken og svaret jeg fikk kan dere lese i torsdagens innlegg!! Takk for omtanke!
    Klem fra meg!

    SvarSlett