søndag 18. november 2012

Høsten har lagt rede i håret mitt...sukk...

Lørdag 17.11.12 ...ahh...tørr og varm seng i dag også....deilig...nytnyt....hhih...jaja,kan ikke ligge for lenge og dra meg i dag heller...i dag skal pappa ta med seg Broremann til frisøren og få snaua av ham litt ragg,veldig så det håret gror...og frisøren var ingen ringere enn vikarlæreren i gym fra tidligere på dagen...jaja,sånn er det å bo på bygda...

...ingen tvil i dag...høsten har kommet til mitt hode også...har vært småirritert i hodebunnen de siste dagene og solbrent i pann og hodebunn,og nå begynner håret å dette av...kan dra det av i store klaser,så her er det om å gjøre å holde fingrene unna,gitt...ellers blir det fort tomt...

...dette er IKKE noe kjekt...og det verste av alt er at man kan ikke si at; jaja,det vokser jo ut igjen...for det er nemlig ingen garanti etter stråling mot hodebunn...noen får det igjen,noen etter lang tid,noen flekkvis og noen ikke i det hele tatt...og jeg med min usedvanlige flaks havner sikkert i den siste kategorien...nok en gang...den som lever får se...

...så da er spørsmålet...skal jeg bare rive av håret og komme meg til frisøren for å få klippa til den parykken jeg har kjøpt...kommer jeg til å bruke den...eller...???...jaja...det verste er de første dagene egentlig,når man går fra å ha hår til ikke å ha hår lenger...alt er en overgang,sa reven da han ble flådd...kan kjenne meg igjen der,ja...hihih...

...jaja,da er det godt at naboen plutselig kommer over med nystekte ambrosiabrød....mmm....trøstespising er ganske greit av og til...særlig når det gjelder nybakt gjærbakst...tuuusen takk,Karin,nok en gang...den dyktige husmoren av den gode,sorry Karin(gamle) sorten...(jeg fyllte den inn i parentes da,hihi)

...ellers så har jeg jo kost meg litt og ganske mye med den nye mobilen min da...og Småfrøkna og jeg krangler om hvem som skal ha den...hihi...men jeg er stooorfornøyd med den nye,ingen tvil om det...en liten(litt større) dubbeditt som er med på å gi meg glede og underholdning i hverdagen...hihi...

...kveldens store underholdning er endelig her...Felix,jeg og Småfrøkna har rigga oss til i kjellerstua og er klar for finalen i Skal vi danse...jeg er ihuga Hanne-fan,Småfrøkna holder med Ben...etter noen veeldig spennende runder og noen stemmer på mobilen gikk jammen Hanne av med seieren...

...jeg jubla så høyt at det stakkars dyret som lå og sov sammen med oss letta en halvmeter fra sofaen,stakkars...kan jo få mareritt av mindre...jaja,da gikk det som jeg håpa heeele veien...Stavanger gikk av med seieren og hu dansa for folket...hele veien...jaggu gjorde `a det...juhuuuuu...!!!...

Søndag 18.11.12 ...det ble en tidlig mårra i dag...jeg og mannen min var faktisk oppe 7.30...da var vi våken begge to og fikk ei rolig stund for oss sjøl før resten av huset våkna i 9-tida...deilig det også,av og til...hihi...

...da klokka nærma seg 11 fikk jeg melding fra Karin...hun lurte på om jeg hadde lyst til å være med å gå tur...selvfølgelig hadde jeg det,men måtte få 10 minutt på å få på meg klær...jeg har nemlig blitt litt sånn at det er litt deilig å gå i morgenkåpa ei stund på mårran og uuuups!!,så er klokka blitt både 11 og 11.30...jaja...

...vi gikk langs Frøylandsvannet bånn gass i 1.5 time totalt...deilig å få lufta seg litt,nydelig vær var det også...godt å ha noen å snakke med om alt mulig og lufte vanskelige tanker for...

...etterpå var det nyyydelig med en middagskvil...sov som en stein helt til noen ringte på døra...da våkna jeg,men det var ikke så langt fra den stunda jeg hadde planlagt å stå opp...etter middag satte jeg og Småfrøkna i gang med å mekke buret til Gissebassen...

...og selvfølgelig når stua flyter...så sa det dingdong og mannen min sin tante og onkel sto på døra...så kjekt...!!!...og med en kjempeflott,hvit orkide...de lurte på om jeg var så dårlig at jeg ikke orka å ha besøk...dårlig..???!!!...jeg...???!!!...er vel ikke dårlig,jeg...???...jeg er jo helt frisk,jo...!!!...

....kjempekos,bare kom inn og det ble noen koselige timer med dem...ei stund siden sist de var på besøk...og kjekt at noen bryr seg og tar seg tid i en travel hverdag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar