tirsdag 20. november 2012

Nix mer hår...et liv uten...

Mandag 19.11.12 ...ny uke,nye muligheter...jaja,det er vel bare å komme seg opp,selv om det egentlig ikke frister så mye...skal heldigvis ingen plass i dag...deilig...jo,forresten,jeg skal jo til negledama mi i ettermiddag for å få nye negler,men det blir jo noe helt annet...

...som jeg nevnte i går så drysser håret mitt nå hele tiden slik at det begynner å bli plagsomt...hodebunnen begynner også å bli veeeldig irritert i tillegg til å være rød og "solbrent" etter strålinga...rød er jeg også i panna til rett over øyenbrynene...

...ikke noe problem å se hvor strålingsfeltet har stoppet,hele veien rundt hodet...og det ser jo egentlig passe dumt ut...og jeg vurderer alvorlig å bare kvitte meg med håret i dag...både pga at det faller av og irritert hodebunn...

...så da ungene var gått på skolen tok jeg ut strikken og begynte bare å dra av håret...det meste var løst,så det var bare å dra og dra og dra...til slutt var det fram med maskina...jeg foran,mannen min bak...det begynner også å bli glissent i det som heter vipper og bryn,men jeg håper det snart er stopp der...
...det er vemodig,jeg husker så godt tilbake for 7 år siden...det var første gang håret røyk...det er ingen kjekk situasjon,håret betyr mye for meg,folk kan si hva de vil...det er en del av min personlighet...og nå,som håret har falt av pga stråling er det heller ingen garanti at det vokser ut igjen...den tanken er den verste...
...og så er det jo litt irriterende da,at alt jeg gjorde for å beholde håret under cellegifta med ishetta,mange iskalde timer,ingen bruk av stylingprodukter,hårvask med kaldt vann osv nå er bortkasta tid og arbeid...
...resultatet av ishetta og det håret jeg beholdt var til å leve med,så det er å anbefale å prøve det hvis du ikke har gjort det...men trist er det jo etterpå å vite at alt jeg gjorde var til ingen nytte,annet enn at jeg da beholdt håret noen uker lengre...

...jeg lå og kvilte da ungene kom hjem,men da jeg stod opp og kom inn uten hår var det ingen av ungene som sa noe...jeg måtte spørre dem om de ikke så at jeg hadde tatt håret...(jeg har snakket om det noen dager at jeg snart bare måtte ta det...)...joda,de hadde sett det...
...Småfrøkna var lei seg for at mamma enda en gang måtte miste håret...hun synes dette er veldig leit...og føler vel kanskje enda mer på at dette er med på å gjøre mamma enda mer syk av kreft...hun er som tidligere nevnt veldig opptatt av meg,min tilstand,sykdom og hvordan jeg har det...og lurte på om jeg ikke synes at det var veldig dumt å miste håret...

...joda,jeg svarer ærlig på spørsmålene,men prøver å vinkle dem slik at det ikke blir så vanskelig og vondt som det i virkeligheten er...jeg prøver langt på vei å skåne henne,men samtidig svare ærlig på det hun lurer på...men hun bruker mye tid på å tenke på meg og min sykdom...og er nok mer alvorsfylt enn andre jenter på hennes alder...

...når det gjelder Broremann så har han et helt annet syn på dette tror jeg...iallefall virker det slik...han spør svært lite om meg og min sykdom,er ikke så interressert i å få med seg hva jeg bedriver i øyeblikket med sykdommen min og tar det egentlig helt med ro...det  er andre ting som er mer spennende...

...men kanskje er konsekvensen av at han tar det slik at han da heller ikke får med seg så mye om det som angår meg og min sykdom og blir da heller ikke berørt på samme måten...ikke vet jeg,men det er iallefall stor forskjell på de to...

...og svaret han ga på håret som var borte var: det er vel ikke noe å lage noen big deal av...???!!!...jaja...sånn kan det vel også sies for den som har beholdt litt hår på hodet,til tross for en tur til frisøren...

...i kveld har jeg og Småfrøkna vært på kino og sett Reisen til julestjernen...mitt første steg ut i allmuen med skjerf på hodet...det følte jeg meg faktisk IKKE vel med forrige gang,men denne gangen gikk det greit,faktisk...
...og nye skjerf var også det som sto på shoppinglista for kvelden,det ble 6 stk...så da har jeg noe å variere med...vi fant jo også noe annet da...hihih...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar