torsdag 1. november 2012

Stråling nr 1...

Torsdag 1.11.12 HURRA,i dag fyller min eldste datter 29 år...hmmm,hvor ble de åra av da...???

...ja,i dag er det på`n igjen,men med cellegift  både foran og bak denne gangen,det var en ny vri...vi fikk ungene avgårde til skolen og hadde et pusterom for oss sjøl før vi kom oss avgårde til sykehuset...

...da det nærma seg avreise tok vi lille Felix i reiseburet til Gismo(passe størrelse,han er jo 1 kg,Felix 750 gr) og kjørte...vi var fremme nøyaktig på tida,men jeg sa til mannen min at han trengte ikke stresse for vi kommer sjelden og aldri inn på tida likevel...og fikk jeg rett...???!!!...yess...

...på infomøtet gikk vi ikke klokere ut enn da vi gikk inn,så det kunne vi spart oss...så bar det rett inn til stråling etterpå...har grua meg til det faktum å få stråling mot hodet...føler liksom at hjernen er et område man ikke skal rote med,da det er så mye som kan gå gå galt...

...men de vet vel forhåpentligvis hva de skal gjøre...det er mange leger som sitter i mange timer og planlegger hvordan strålene skal vinkles for å begrense mest mulig skade...så jeg får vel stole på de som skal ha greie på det...hmm...eller???...

...som jeg vet fra tidligere stråling så er det fort gjort...man kommer like fort inn som ut...sånn var det denne gangen også...tror ikke jeg lå så mye som 5 minutt på benken med stråling etter at alt var gjort klart...maska var mye strammere enn da den ble laget,men de sa at den krympet under tørk...
 ...her ligger jeg klar på benken med strålemaskinen bak...under: forstår dere uttrykket "nagla fast"...???...
...og det skal jeg love dere...snakker meg om å bli nagla til benken gitt...stakkars de som har klaustrofobi sier nå jeg...det er så vidt du klarer å røre på leppene når du er nagla fast...man klarer faktisk ikke å åpne øyelokkene engang...jaja,det var fort gjort...værsågod neste...!!!...

...vi var hjemme 12.10 etter å ha handlet middag...da var et bare å varme opp varmeputa  og rett i seng...teeemmelig trøtt,ja...sov litt over 2 timer,da våkna jeg av at jeg måtte ha en tisserunde...typisk...!!!...jeg hadde bestillt vekking15.00...søren...

...hodet føles tungt og "rart"-jada...,men det er vel normalt etter å ha fått stråledosering på 3 Gy...så vidt jeg husker er det 1 Gy mer enn vi fikk da vi ble stråla i brystet...eller...jaja,whatever...etter middag begynte jeg å gape etter søvn igjen og holdt på til klokka var 18...da klarte jeg ikke mer og tok meg en times kvil til...

...under cellegifta jeg har gått på har jeg tatt 12 mg Medrol x1 den dagen jeg fikk cellegift,nå går jeg på 16 mg x3 i ei uke og trapper ned...legen jeg snakka med på avdelinga ville at jeg skulle starte opp ei uke før med opptrapping,mens legen på strålinga sa at så glad som hun hadde hørt at jeg var i Medrol,så holdt det lenge at jeg starta opp stråledagen med full dose...

...yess...ingen vits med opptrapping her,nei...glimrings...!!!...her er det noen som har forstått denne dama gitt...!!!...hihi...kremt...så blir det spennende å se hvordan jeg blir seende ut etterhvert da og hvilke bivirkninger jeg får...

...som en liten trøst til meg selv tok jeg bilde av normale meg og håret,en siste gang på lenge...
...søren,glemte jo å ta bilde av det lange bak,da...jaja...

1 kommentar:

  1. Dosen er kraftig da den tross alt skal gjennom skallen før den funker og siden jeg er ekstra tjukk i huet så fikk jeg 45 GY,,,,,haha.
    Tror det var 3 de gav meg også.
    Kjente forøvrig ikke noe etter behandling og hadde derfor fast trening på Elexia 30 minutter etter stråling

    SvarSlett