mandag 28. januar 2013

Uka som gikk...

Mandag 21.1.13 Javel...mandag,ny uke,ny blodprøve og på tide å begynne å gjøre noe...så får jeg håpe at Hb er såpass at det blir cellegift denne gangen også da...

Tirsdag 22.1.13 ...jeg skulle egentlig tatt cellegift i dag,men fra å sitte i sofaen og være i helt fin form til plutselig å rase ut på do og spy og etterpå være like fin igjen fant jeg ut at det var best å ringe inn og høre om det ble cellegift på det grunnlaget eller ei...

...det gikk som jeg trodde,cellegifta ble utsatt til torsdag,så jaja,da er det bare å sette stryk over den...vi ble enige om å utsette den til torsdag så vi var sikre på at formen var ok igjen...merkelige greier det der,men det er jo cellegifta som har skylda,det var vi enige om...

Onsdag 23.1.13 ...nå er det på tide å få klippet litt hår av gjengen i huset(her sparer jo jeg masse,da...hihi,hva får jeg for det da???...),så førstemann ut er mannen min,i dag...det var rett og slett en ny mann som kom hjem...passe snaua for hår,mens ungene var på skolen og jeg kvilte...

...vi venter fremdeles på den berømmelige bilen...ting tar tid,det er det iallefall ingen tvil om...grrrr...men det ser ut til at vi må vente noen dager til,ja...jaja,så lenge vi har en bil å kjøre fra før så er det jo ingen krise sånn egentlig og det er vel far i huset som er mest ivrig pånår den nye bilen kommer...

Torsdag 24.1.13 ...ja,da var det cellegift igjen,som dere kanskje husker hadde jeg Hb på 11,2...time klokka 10 i dag,så det ble litt pusterom etter at ungene hadde gått på skolen før vi måtte dra...og i dag var sykepleieren min forsinka også,så det tok sin tid...jaja,jeg vet at senga venter på meg,så helt verst er det jo ikke da...

...verre for de som sitter på rompa alle de timene jeg ligger behagelig i senga,kjølehetta,håndklær og alt jeg trenger stod klar da jeg kom så det var bare å jumpe oppi da det var min tur...inn med nåla i VAP-en og sett i gang med pre-medikasjon mm før jeg fikk fukta skallen og på med kjølehetta og videre behandling...

...14.45 var jeg klar til henting,da hadde mannen min og Småfrøkna ventet utenfor en stund allerede...etterpå bar turen rett hjem...far og unger lagte middag,jeg stupte rett i seng for middagskvil..blir lite soving i senga på sykehuset...jeg er avhengig av ro og stillhet rundt meg for å få sove,det er det ikke på stua der vi får cellegift,men litt avslapning blir det jo...

Fredag 25.1.13 ...hentedag for den nye bilen i dag...!!!...gjett om pappa er fornøyd...endelig skjer det noe fra den kanten også...!!!...mens jeg tok dagens kvil fikk pappa henta bilen hjem...neste post var å få henta ungene og ned til frisøren for å få skrella av begge to en smule...

...så da jeg stod opp var det en ny bil i gården og 2 nyfriserte hoder i stua...greit med hva som er gjort...

Lørdag 26.1.13 ...og plutselig var det SNØØØØØ igjen...snøstorm rettere sagt...jaja,her skifter det like fort som vi skifter undertøy...jaja...jeg og mannen min tok oss en tur i den nye bilen for å levere papirer til bilbutikken og handle litt mat på vei hjem...og det blåser noe så inn i hampen at jeg hadde lyst til å tjore meg fast i senga da jeg skulle kvile etterpå...

Søndag 27.1.13 ...jaja,det ble en rolig søndag...Småfrøkna sydde noen klær til Felix(vår chihuahua,som ikke var så glad da,men) etter litt opplæring på symaskina hun fikk til jul,det ble 2 plagg...øvelse gjør mester...er det ikke så...???...men jeg måtte sette bremsene på henne for å lære henne at det er en fordel å lese bruksanvisninga også...selv om vi voksne ikke alltid er så flink til å bruke den...hmmm...

...og hun har hatt annonse inne på finn.no for å selge noen av alle pinnedyrene hun har,12 stk,egenproduserte...og jammen skal hun(les med meg som sjåfør) avgårde på mandag med 5 pinnedyr som hun har fått solgt...

...går jo egentlig med tap for oss å levere dem på døra der,men det var visst dårlig med bil mm der i gården så da får jeg være snill mamma og stille som sjåfør når hun skal levere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar