fredag 1. februar 2013

Det går mot helg...

Torsdag 30.1.13 ...akkja...Småfrøkna hadde nettoppp solgt unna de små pinnedyrene hun hadde...nå var hun nettopp i kjelleren for å hente brød og kom gledestrålende opp med det store buret:10 nye pinnedyr...!!!... akkja...tvekjønna dyr ekke barebare...eggene yngler jo som nøkken...
 
...lite vits i å stappe vekk buret og håpe at eggene skal daue mens buret står ensomt,mørkt og forlatt i kjelleren...eggene fortsetter å utvikle seg,de...uten særlig varme,mat og lys...hadde alle dyra våre produsert unger slik,så hadde vi streika tror jeg...
 
...selvfølgelig har jeg sletta den annonsen vi hadde på Finn.no siden vi var kvitt de vi hadde,så nå blir det lapper på butikkene...jaja,hun får styre i vei...!!!...

...var ikke dette dekselet stilig vel...???!!!...det har mannen min bestillt og laget til meg på nett...dere kjenner vel igjen rosa...???!!!..
Fredag 1.1.13 ...kjekt å stå opp i dag til de nystrøkne gardinene jeg fikk på plass på stue,kjøkken,bad og do i går...nå er det bare å få de røde teppene ned i kjellerstua og de teppene som ligger der opp igjen,så er definitivt jula over...men først må vi få opp den siste kassen med div jul som nå er ferdig vaska mm...!!!... godt med det som er gjort ...!!!...

...har tatt litt tid,ville egentlig kjøpe nye...men ble til slutt enig med meg sjøl om at jeg likte de jeg hadde så godt at det var bare å få dem opp igjen...!!!...stuegardinene er så nøytrale i fargen,lys brunfarge,så da kan jeg mixe og matche med fargene på stæsjet heller,det er jo greit da...hihi...

...ungene har stått i kø på døra i kveld for å kjøpe pinnedyr,så nå minker det stygt i boksen her...ikke noe problem da...

...det går mot leggetid og i mårra skal jeg på shopping og justering av bunaden hennes med min eldste datter som er på Stavanger-besøk...hun har gått ned en god del kilo og trenger en reduksjon på bunaden...hun har fått fikset den en gang i Kristiansand for noen år siden og det ble katastrofe...

...så halve jobben nå blir å ordne opp i det rotet de lagte den gang...og tilpasse hennes nye fasong...kanskje kommer jeg også inn i bunaden min nå...vi får se,egentlig hadde jeg avskrevet den pga vektøkning pga medisinene...men med 16 kg av er det vel stor mulighet for bunad på 17.mai i år...den som lever får se,som jeg har sagt...

Lørdag 2.1.13 ...opp litt tidligere i dag..skal hente den eldste dattera mi ganske snart og 10.30 var vi allerede på Madla Amfi...bunaden lot vi ligge i bilen i første runde,vi skal ikke være hos sydama før klokka 12,så da har vi litt tid først...

...sydama var ganske sjokkert over den jobben som var gjort på bunaden hennes og jeg skal være enig med henne...arbeidet var elendig...og at noen slike skal få lov til å kalle seg sydame...nei,det er en skam at de skal få lov til å holde på slik og attpåtil ta betalt for det...

...i midten av mars skal hun komme tilbake for prøving og vi skulle IKKE betale før vi var fornøyde...det var hun ganske klar på...litt mer kafe og mysing så kjørte vi hjemover slik at hun var tilbake til 15 siden hun skulle på ishockeykamp med faren klokka 16...

...vi har kost oss,selv om jeg som vanlig ikke fant noe særlig... men jeg har iallefall formen i behold,så da må vi vel være fornøyd med dagen....

...på ettermiddagen i dag kom 2 av naboene våre litt lenger ned i gata med stor kringle(mmmmmmm...),blomster og gode ord på veien....så kos...!!!...tusen takk skal dere ha,alle sammen...!!!...Småfrøkna var den som tok i mot og var ganske så overveldet...
 ...kringla i sin helhet,før vi satte kniven i den...
...blomst,litt avspist,-nydelig kringle og kort med gode ord på veien...en glede å få på en lørdags ettermiddag...

Søndag 3.2.13 ...da var jammen uka gåen og i mårra er det blodprøver igjen...utrolig hvor fort dagene går...blir de godkjent er det 9. og siste planlagte cellegift som står for dør på tirsdag...

...jeg håper veldig på at jeg nå kan få lov til å få en pause fra dette kjøret...det koster faktisk litt,selv om det kanskje ikke ser/høres så veldig pes ut...og ønsket om en bedring på levra mm er selvfølgelig der,kanskje kan den gi meg noen måneder uten behandling...det hadde vært deilig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar