torsdag 28. februar 2013

Sol,strikking og tulipaner...

Onsdag 27.2.2013 ...ahhhh...det kan vel ikke bli bedre enn dette...???...sol igjen,nok en dag...så her er det bare å få ungene ferdig til å komme seg på skolen...gjøres det som gjøres må og komme seg ut på solsenga...det er jo deilig å ha det sånn...må si jeg ser frem til sol og sommer...
...var ikke disse tulipanene flotte...???...på løk...jeg er ikke så glad i tulipaner,men disse falt jeg for...
...jeg ble liggende ute helt til klokka var 14,da fant jeg ut at det er på tide med en liten times middagskvil i senga...det er ikke det samme å sitte/ligge våken ute...men det er deilig å ligge der på senga og bare la tankene suse og få besøk av en eller annen liten firbeint venn innimellom...

...mannen min tok seg av lekser og middagslaging den timen jeg kvilte,så jeg stod opp 15.30 til ferdig middag og  ferdige lekser på begge to...Småfrøknas klasse var på tur ved Frøylandsvannet de 3 første timene,så de var kjempeheldige med med været...

...vi hadde laget masse pinnebrød-deig kvelden før og jammen ble alt spist opp...jaja,det er jo godt også da...

...da vi hadde spist middag og slappa av litt tok jeg og Småfrøkna oss en liten kjøretur...det er på tide med en liten påfyll av nytt tørrfor til både katter og hunder,det går unna med så mange dyr...store sekker,så det holder ei stund...henting av medisiner og kjøpe garn til ny lue...har faktisk fått litt strikkedille igjen,men man blir jo så fort ferdig med ei lue...

...jeg strikket veldig mye før,men da jeg strikket dåpskjole i blondestrikk i Solberg 12/3 på pinner nummer 2 ble det litt opprekking,feil godtas ikke,selv om det var bare jeg som så dem,ble hele strikkelysta mi ødelagt...men dåpskjolen ble veldig fin...fornøyd med den...
...det fulgte ikke lue med oppskrifta,så den mekka jeg oppskrift til selv...guttelua er akkurat lik,men bare med en liten tungekant...jeg har laget et sett med sløyfer og skjørt i sateng i rosa og et i blått...jeg har brukt en bomullsbody og sydd på trykk-knapper rundt livet på den og trykk-knapper rundt livet på skjørtet og trykker dem på når det skal brukes...

...veldig greit og behagelig å ha på for baby...dette blir en familiedåpskjole...kjekt å ha,den har allerede blitt brukt til flere...

...semifinale på Idol,så er det senga...natti folkens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar