søndag 6. april 2014

Fantastiske dager i sola...

Fredag 04.04.2014 ...da er det helg igjen,og etter så mange flotte dager på rad med sol og fint vær kan man ikke annet enn å stråle...brunfargen er på plass på det meste av kroppen og humøret er deretter...så nå kan bare sommeren komme...der jeg har hatt anledning har jeg benyttet meg av sola...

...jeg har passet barnebarnet mitt hver dag hele uka og vi har vært på terrassen fra mårra til kveld,i sola...vi har hatt det så fint og kost oss med alle måltid utendørs...bygget med duplo og han har rast rundt på sykkelen sin som et olja lyn,og det uten trøer engang...god balanse får de i allefall...

...han har vært helt slips hver kveld,så grunnlaget for ei god natt skulle være der i allefall...og så er det så mye lettere å ha unger utadørs enn inne...men han er jo uansett veldig lett å ha med å gjøre,ingen sutring etter mamma og er snill og god...

...på onsdag var jeg på sykehuset fordi jeg har fått tinnitus,antagelig pga Taxolen(cellegift)tinnitus kan være en av bivirkningene...en av mange...overlegen holdt seg også til den teorien,ikke så mye å gjøre med det...

...hos meg begynner det med en suselyd som varer ei stund og avslutter med en laaaaang pipelyd...temmelig plagsomt...begynner uten noen spesiell grunn og slutter bare av seg selv etter en stund...da føler jeg meg helt tom i hodet...

...det første jeg måtte var å gå gjennom en  hørselstest og den bestod jeg med glans og upåklagelig resultat...særlig siden jeg nærmer meg 50 år...hihi...etterpå var det en sjekk inne hos ørespesialisten og han sa at det var helt i orden der inne,omtrent ikke ørevoks engang...

...jeg har lenge hatt følelsen av at noe rører seg inni der,men han kunne si meg at det var det IKKE...da trenger jeg ikke tenke mer på det...

...da jeg og mannen min(som også var med) gikk gjennom gangene på sykehuset gikk en dame forbi oss og kom med kommentaren: just kommet fra syden...????...vi måtte si som sant var at nei,det hadde vi ikke...hvorfor er dere så brune da?spurte damen...vi har bare vært ute på terrassen...hun ristet bare på hodet...

Lørdag 5.4.2014 ...lørdag og opp til grått og surt vær...æsj,hvor ble sola av da...???!!!!...vi hadde det jo så fint nå...jaja,da har vi i alle fall fått et grunnlag til et eventuelt comeback fra sola da...far i huset har reist inn til Årdal for å være med på dugnad,typisk at det skal bli grått da...

...musklene i legger og lår er utrolig stive og vonde...akkurat nå føles det som om muskelsmertene bare øker på...uten at jeg har gjort noe for det,liksom...når jeg setter meg på huk føles det som om det liksom ikke er plass slik det var før...ikke vet jeg...

Søndag 6.4.2014 ...dagen i dag har gått med til å få pakka ferdig det Broremann skal ha med på leiskole...de drar på 5-dagers tur til Knaben...vi håper bare at været blir bra og at det er snø igjen til dem...de som var der denne uka hadde jo et fantastisk vær,nå spørs det hva denne gjerngen får da...

...alt er i alle fall klart nå,så da er det bare å komme seg opp i rett tid og ikke forsove seg i mårra...
 

1 kommentar:

  1. Hei Synni
    Ja nå får du vel snart Broremann hjem igjen. Håper han har hatt en fin tur! Du har vel ikke fått vært så mye ute i solen de siste dagene og ikke så gode fremtidsutsikter de første dagene heller...
    Men når påsken setter inn for alvor skal du se Synni. Da får du SOL!!! :) :) Det satser vi på. Kan tenke meg at du er fin og brun, føler seg litt mer vel da. Håper du allikevel har noen fine dager i det hekstiske tempoet ditt. Du står på du. Så koselig at du koooser deg så med barnebarnet ditt. Vondt å høre om tinnitusen da. Håper det går leeenge mellom anfallene av "bråket"! Har russ i huset å maser på bruk av ørepropper.
    Ønkser deg og alle dine en RIKTIG GOD PÅSKE !!!

    klem

    SvarSlett