søndag 24. januar 2010

En onsdag med tett program...

Onsdag 20.1.2010. Neida,det ble ingen god natt....det ble seint før jeg sovna...hadde vondt i hele høyre side etter fallet,og i kragebeinet og nakken på motsatt side i tillegg...måtte hive innpå en stor porsjon hurtigvirkende smertestillende,men det var ikke godt nok til at jeg sovnet..det ble ei hard natt..

Og for sikkerhets skyld så våkna jeg også med vondt i beina som vanlig utpå natta da jeg endelig sov...stønnnnnn,det ska`kke værra lett,nei...hetetoktene stod også i kø...,akkja....

Tidlig avgårde i dag,8.00,..skal kjøre min eldste sønn til båten som ligger og venter,han skulle være på Sandnes seinest klokka ni,så her er det bare å komme seg avgårde..snufs,trist at han reiser,4 uker til jeg ser ham igjen...jaja,tida går fort... Så er det hjem igjen...

Styrketrening i dag...skal,skal ikke?? Stiv og støl over alt...men samtidig så kan jo litt oppvarming og trening få strekt litt på galskapen..??...eller?? Jo jeg vil trene! Vondt eller ikke vondt! Har til dags dato ikke vært borte fra treningen en eneste dag siden jeg startet opp og det har jeg tenkt å fortsette med!!

Litt reduksjon på tyngden på vektene på noen av stasjonene og beskjed om at jeg stillte med litt redusert deltagelse...ellers gikk det ganske greit..lot være å ha armene over hodet,for da streiket det på kragebein og litt til...

Ikke tid til kjadring og matpause etter trening i dag. Nå er det bare rett hjem og i seng for planlagt middagskvil fra 12-13.30(så jeg slipper å sovne bak rattet på vei hjem i kø på motorveien...),opp 13.30,rett i dusjen,tørke hår,kle seg(alt ligger klart),stæsje seg og avgårde seinest klokka 14...pjuh,klarte det akkurat,så avgårde til sykehuset og svar på ultralyd og ct av lever...

Ahh,klarte det akkurat..storma nedover alle gangene og trappene(hvorfor skal alt som har med kreft å gjøre være plassert lengst bort,vekk og ned???)og skrensa opp foran resepsjonsdisken,svett og andpusten,akkurat 14.30...pust,pes.... Blir som vanlig sittende å vente,så hva er det jeg springer etter,egentlig??

Jaja,godt kaldt vann har de i automaten i alle fall og ei spennende bok har jeg også med meg...her har jeg venta før...snakker også med noen kjente sykepleiere som er ute for å hente pasienter som ikke er der...hmmm,ikke alle som følger med eller???

Mens jeg leser dukker legen min plutselig opp med et"forstyrrer jeg midt i noe spennende nå igjen,eller??".. hihi,jeg må le...sa det til ham en gang jeg satt og ventet i over 30 min at NÅ kommer du,akkurat når det er så spennende,det passer ikke..han lo da og lurte på om han skulle ta en annen først,som også ventet,å nei du!!

Legen min spør hvordan jeg har det og jeg forteller ham om mine nattlige problemer med smerter i beina og opp til setet... Han sier at dette er en typisk bivirkning av Aromasin som jeg får for å holde østrogenproduksjonen nede.. Jaja,alt det skal være...

Vi blir,under sterk tvil fra meg,som vanlig når det gjelder nye medisiner,enige om å starte opp med en medisin som heter Prednisolon som skal motvirke dette.To vanlige bivirkninger er økt matlyst og væske i føtter og hender...hm,jeg blir skeptisk...,men gir meg... Han har også gode nyheter til meg..

Det viser seg at det som er på levra ikke har vokst siden siden sist,men holder seg på stedet hvil...legen mener at den behandlingen jeg nå går på(Aromasin) har god effekt og at vi fortsetter med den inntil det skulle skje en drastisk vekst av metastasene. Så da blir det ny CT av lever og MR av rygg om 3 måneder.

Jippi!! Dette betyr jo at jeg får beholde håret mitt som er like langt igjen som da jeg begynte på cellegift,jeg slipper cellegift med alt det ubehag det medfører(det er noe annet å vitenår en vet hva en går til),jeg slipper at barna mine skal bekymre seg for mamma,sykdommen blir foreløbig holdt i sjakk og jeg får kanskje leve mange år til,kanskje...hvilken glede!!...det kan ikke beskrives med ord...Holmenkollstafetten,here I come!!

Rett hjem etterpå..her er det ikke tid til å hvile på laurbærene....mens ungene skal på speideren benytter vi sjansen til å stikke på malingssjappa og kjøpe maling til gangen. Vi har fått med oss anbefaling på farge fra naboen og det ender opp med den...suser hjemover igjen for å hente småfrøkna på speidern..så kan jeg slappe av,det er kveld...

6 kommentarer:

  1. hei på deg :-) Nå var jeg veldig spent på å lese det nye innlegget i bloggen din. Her var det gode nyheter å lese. Jeg ble veldig glad på dine vegne :-) Hvor i all verden finner du energi til alt du driver med? Jeg har deltatt på Holmenkollstafetten og det var slitsomt,men gøy. Skulle nok hatt din kondis da. Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  2. Ja jeg har også ventet på nytt fra deg og det er med glede jeg leser at du fikk så gode nyheter. Ved å lese bloggen din gir du meg inspirasjon til å stå på og kjempe videre!

    SvarSlett
  3. Kjære Synni.
    Så gode nyheter. Ble virkelig glad på dine vegne, selv om det er bivirkninger og smerter i hverdagen. Du er en sann hverdagshelt :)

    Håper kroppen er bedre etter knall og fall - Og at du vurderer brodder :)
    Ha en strålende uke med bare oppturer.
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  4. Hei Vigdis,Anonym og Inger.Takk for at dere følger med.... Energi? Det jeg hadde før er ingenting i forhold til nå....men når alternativet er å få gjort unna alt på en dag og en dag fri,istedet for å sose rundt i to dager velger jeg å holde på en fridag hjemme...er jo som kjent allergisk for en uke uten en-to dager uten å måtte forlate huset..hihi...all slags bivirkninger sier nå jeg...Til alle mine lesere som har kreft:Stå på,kom dere ut,tren!Det nytter! Jeg er mye bedre nå etter at jeg har beg å trene enn jeg var før. Mye mer oveskudd og humøret er på topp! Bruk gjerne en formiddag eller tre hvis dere har muligheten til det,da er treningsiveren på topp! Til dere som ikke har kreft:det er bevist at trening kan forhindre kreft,så sett i gang,hva nøler dere etter? Det kan nemlig skje DEG! For det skjedde MEG...Klem til dere alle..

    SvarSlett
  5. jeg forstår ingenting...har lagt inn noen meld til deg...men hvor er de ...ser de ikke..??? mia

    SvarSlett
  6. Nå ser jeg problemet ditt,mia!! Du har vært inne og skrevet etter at jeg har lagt meg!! Kommentarene kommer som mail til min mailadresse,så publiserer jeg dem så fort jeg ser dem...Dette er fordi jeg skal kunne sile unna useriøse,ubehagelige og harduprøvdaltmuligkommmentarer...men jeg publiserer med en gang jeg ser kommentarer som kommer inn...men jeg har som oftest slått av pc og lagt meg på den tiden denne kommentaren her kom fra deg...stort sett er den av etter ca 21.30 og 22,men,ingen unntak!! ok!?

    SvarSlett