torsdag 28. januar 2010

Trene,trene,male,male...

Mandag 25.1.2010. Aaahhh,deilig natt...ikke noe vondt,bare hetetokter,selv om jeg VELDIG gjerne kunne vært dem foruten..men det får vel være måte på gode tider...!!!

Ny treningsuke...her er det bare å komme i gang... Fysio først,deilig,men også vondt når hun knar til i stive muskler..

Kondisjonstrening i dag.. Vår vanlige instruktør er syk i dag,så instruktøren i styrketrening er vikar. Han har bare hatt en time på seg til å lage program og valg av musikk..så dette blir spennende..jeg vil jo som vanlig ha bånn gass og tempotempo...hihi....ikke alle er enige...jaja..

Det ble kjempebra!! Bånn gass og tøffe,harde øvelser...Knallbra...litt militæraktig,kanskje...???

Har vurdert den siste måneden om jeg skulle melde meg inn som medlem på Arena,som er det senteret hvor vi trener to av dagene...føler litt på at treningen,litt på onsdag,mest på fredag er blitt litt for mye husmortrim for meg..formen min har nok blitt altfor god i forhold til de svakeste i gruppa..

Ikke alle som legger like mye i treningen som jeg gjør,da blir det forskjeller i gruppa,som er ganske variert fra før... Naboen min som jeg trener med er også med i dette..hun trenger også litt mer styrketrening,det får vi på apparatene på senteret,men vi kan også delta på grupper.

Jeg slipper ikke Aktiv på dagtid fra meg..den sosiale delen er for viktig til det..men det er greit å ha litt mer å strekke seg etter,bredere treningstilbud.. Arena har et tilbud om trening før kl 16 for 350 kr mnd,passer perfekt for meg,formiddagen er beste tiden...(vil jeg trene etter 16 betaler jeg 20 kr ekstra..)

Har fulgt litt med i nyhetene de siste dagene om kreftpasienter som kan ha dødd mens de ventet på innkallinger,kontroller mm...har sagt det hele tiden jeg: at man skal være frisk for å være syk...man må hele tiden passe på at ting går som planlagt/avtalt..

At ikke avtaler faller bort,blodprøver mm blir glemt osv..Jeg har opplevd feil i systemet i alle retninger flere ganger..både som inneliggende pasient og hjemmefra.. Jeg har vært frisk i hodet og kan passe på,si ifra..hva da med gamle,demente,beskjedne voksne som ikke tør si i fra...? Det er nok av dem..og feil skjer hver dag..det er bare så synd at fåtallet av dem som kommer frem i media..

Tirsdag 26.1.2010. Malemalemale....stort sett det jeg har gjort i dag...begge gangene ble ferdige...ble så fint,jeg er kjempefornøyd!! Hurra,da var i allefall gangene ferdig malt! Så er det et lite toalett som står for tur..begynner i taket,så er det videre nedover..

-Og når man først har begynt å skifte alle lister så må man jo male alle dørkarmene også... det baller på seg ja...Kjenner på kroppen at jeg har malt litt...Nye lamper i taket ble det også i gangen! Håpet er å leve leeenge så jeg får lov til å kose meg med snart en hel etasje ferdig,nyopp-pusset...hihi...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar