søndag 21. mars 2010

Bursdagsfeiring hele helga...

Fredag 19.3.2010. Sovet som en stein hele natta,uten hetetokter!! Herlig,fantastisk!! Men straffa er som vanlig en brennende verk på sovesiden... Men på dagtid er hetetoktene kraftig tilstede,så der slipper jeg ikke unna,nei!! Jaja,man får ikke både i pose og sekk,nei!!

Opp og hopp,i kveld skal vi ha barneselskap for 22 jenter,så det er nok å gjøre!! Begynner dagen med å smelle sammen en dobbel bolledeig,mannen mekker bollene mens jeg er på trening...grei arbeidsfordeling!

Yoga og stretching i dag,med vikar,så det ble litt mer a la pilates med ball,men på langt nær så krevende som timen med Arena!! Masse folk i dag,flere nye også... Greit med litt rolig avslutning på en travel treningsuke...

Etter treninga er det innom kommunen for å hente nøkkelen til fritidsklubben,så må det handles litt til,før jeg tar veien hjemover...Før middagskvilen må det poppes 5 pakker popcorn og alt som skal være med stables klar ved ytterdøra..så er det å hoppe i seng før ungene kommer hjem..

Etter en times effektiv jobbing med blåsing av ballonger,pynting,koking av pølser osv er vi klar for party..første gjest kommer ramlende inn døra allerede 16.45,godt vi var tidlig ute!! Så kommer de dettende inn dørene,den ene jenta etter den andre..

Etter 2 timer med temmelig høy partyfaktor er det på tide å pakke sammen..småfrøkna er fornøyd og da er vi også fornøyd!! Det tar en time å rydde etter selskapet også...det flyter med popcorn og chips i alle kroker og kriker..jaja,da har de kost seg..

Frøkna fikk masse penger,som skal brukes på OnePiece-dress...den er så dyr at hun har fått beskjed om at hun får betale selv hvis hun vil ha den,og det har hun tenkt å gjøre..Når vi kommer hjem om kvelden er det godt å slenge beina på bordet og kose seg med tv..

Lørdag 20.3.2010. Sovet godt i natt også....hmmm...kan det fortsette slik,tro??? Det hadde ikke vært dumt?! Klokka 11.30 er vi ferdig pakket og klar til å dra i svømmehallen,det ble 1250 meter i dag også,og tid til kos etterpå for meg og småtrolla...

Bare avslapping og kos i dag,deilig å slappe av...Far i huset tok en runde med støvsugeren så det er klart for familieselskap i morgen..jeg tar meg av litt klesvask,den tar aldri slutt..så er det enda en koselig og avslappende kveld med Mesternes Mester på TV-en..Ungene er fornøyde når de får sitte oppe og se forskjellige program med oss..

Søndag 21.3.2010. Våkner med et rykk og ser på klokka...oæ,den er jo 10!! Mannen har allerede stått opp ser jeg...jeg var på do en gang i 5-tida,ellers har jeg sovet som en stein!! Utrolig!! Når sov jeg sist til klokka 10??? En luxus for meg,en vane for deg?? Husk å ta vare på den,da!!

Etter en rolig frokost og avislesing på pc-en er jeg klar til å sette i gang med forberedelser til dagens familieselskap. Har bestemt meg for å lage kringle for første gang på 15 år,minst!! Jeg er ikke særlig glad i baking og kakelaging,men jeg elsker kringler,så nå var jeg klar...

Fant oppskrift på nettet og den ble vellykket og kjempegod!! Den oppskrifta skal jeg ta vare på,lettvint og grei! Svigermor kom som vanlig med bursdagskake,den var også kjempegod! Sjokoladekake etter ønske fra bursdagsbarnet.

Det ble en koselig bursdag,ute var det oppholdsvær og vårlig,så etter maten sprang alle ungene ut..Etter at selskapet var slutt ble det rydding,nok en gang,så er det kveld igjen... En uke har gått,en ny står for tur...og jeg er fremdeles med...

7 kommentarer:

  1. hei ja du er med....det er nå iallefall helt sikkert!!!!! koselig med bursdagfeiring Det er mer rolig i mitt hus men dagene ukene fyke avgårde for det. Er så bra nå når joggeskoene er kommet frem. vært på en god tur idag. imorgen noe mer travelt. da en dag slik som du har hver dag!!! Ha en fin uke :Klem fra mia

    SvarSlett
  2. Hei Mia,kjekt å høre fra deg igjen!! Ja,her er det full vår nå..vipa er kommet,snøklokkene nikker i vinden og livet er godt å leve. Ha en god ny uke!..Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg har fulgt bloggen din en stund, og er bare så ufattelig imponert over hvor sprek du er, og hvor mye pågangsmot du har. Jeg er kreftsykepleier, og min erfaring er at viljestyrke og positive tanker bidrar til livsforlengelse.
    Det er uhyre viktig å få mest mulig ut av den tiden man har her på jorden, og det klarer du så utrolig bra. Jeg bøyer meg i støvet, og ønsker deg fortsatt mange gode år!

    SvarSlett
  4. Du holder tempoet oppe, ser jeg :)
    Lenge siden jeg har fått skrevet, men jeg har fulgt med jevnlig - og blir like imponert!
    Godt å høre at du får ladet gjennom natten.

    Her nord er det ingen tegn til vår enda, men solen smelter godt. Tungt føre for rullestol. Brøytingen er så som så.

    Du er så obs på det som gjør deg glad. Og jeg lar meg rive med og blir i godt humør etter å ha lest dine skildringer :)

    Sender masse gode tanker og sol.
    Klemmer :)

    SvarSlett
  5. Hei til deg,kreftsykepeleier... Takk for gode ord.. Joda,jeg står på,trener og ser det positive i livet...Har funnet ut at det er den beste medisin for meg..Samtidig som trening gir meg overskudd bidrar den også til mange andre positive faktorer. Mange lurer på hvordan jeg klarer å være så positiv..det kommer helst av seg selv,samtidig tror jeg også at det at jeg velger ut de tingene som jeg liker gjør livet lettere å leve. En stor porsjon galgenhumor hjelper også på... Kjekt å høre fra deg!

    Hei Inger!Takk for sist! Joda,livet går i samme duren som vanlig her og våren er kommet ute..all snøen er borte,fremdeles litt uvant...solsenga står klar,men de har meldt bare regn hele uka,så jeg håper på litt sol og sommer i påska. Det hadde ikke vært dumt.. Hvor bor du? Jeg er egentlig født på Andøya og har mye slekt fra østlandet og nordover.. Godt at jeg kan være til glede for dere,slik dere er for meg!! Klem.

    SvarSlett
  6. Tenkte bare å komme med en herlig kakeoppskrift om du er interessert. Veldig lettvint, og ikke noe steking. Kaken blir veeeeldig lettvint, men også veeeeeldig god!

    http://16967.vgb.no/2007/10/15/oreo-kake-med-oppskrift/

    SvarSlett
  7. Hei Anonym...Tusen takk for spennende kakeoppskrift! Denne må jeg prøve i påska...da blir det bare meg og småtrolla hjemme,mannen drar off-shore på torsdag,2 uker. Takk,takk.(et lite kallenavn,pliiis,så jeg holder dere anonyme fra hverandre??takktakk)

    SvarSlett