søndag 24. oktober 2010

Lørdag igjen...

Lørdag 23.10.10 Ahhh...etter å ha vært våken et par ganger sov jeg til 10.30...grei start på en lørdag...etter en avslappende start på dagen,med pc og frokost dro jeg og småtrolla avgårde til Toys are us for å kjøpe karnevalsdrakter til ungene til HalloVenn!-partyet neste søndag,31.10...

..alternativ-og mye bedre feiring av Halloween(som jeg er imot,fordi det er tull, tigging og mye sure folk og har ingenting med Norge å gjøre,derfor har ikke de to minste fått lov til det.)...det skal arrangeres i kirka vår,men det arrangeres flere steder i landet,også....

..men jeg synes jo det er flott at det kan arrangeres noe slikt i kirka vår...den blir brukt veldig allsidig...flott!!!..samtidig arrangeres det kafe` for foreldre med gratis kaffe og twist...og salg av pølser,brus mm til alle...`Yesss...vi kommer!!!!

Ungene var så heldige at de fant de kostymene og tilbehøret som var planlagt...ikke verst det da....så da var begge to fornøyde..på vei hjem dro vi innom et hagesenter og kjøpte tre nye blomster...asalea..jeg har tre plasser i stua hvor jeg har det jeg kaller sesongblomst; kjøp,blomstre og kast..tttog du an.? Det er salongbord,hjørnebord og tv-bord.. (neste blomst blir nok julestjerne..)

Jeg har tre novemberkaktuser i kjøkkenvinduet som er flere år gamle,som blomstrer hvert år og nå er de fulle av nye knopper..åååå,jeg gleder meg til de står i full blomst igjen...for det betyr at det nærmer seg jul igjen og jeg er her denne jula også og får svar på mine funderinger i januar i år om jeg skal få lov til å pakke ut julepynten neste jul også...JEG ER HER..så da blir det jul for meg i år også!!!! Jippi!!! Jeg gleder meg!!

I Vghelg på nett i dag så jeg den gripende minidokumentaren om kreftsyke Ida og ektemannens kamp mot kreften og deres  totale mangel på kommunikasjon med legen hennes på sykehyset og feilbehandlingen med døden til følge...en liten tankevekker for oss som har kreft,men også for alle dere som er friske..nok en gang viser det seg at man skal være frisk for å være syk,som jeg alltid har sagt..

...man må kjempe sin egen kamp og følge med på alle områder slik at ingen ting blir gjort feil eller glemt...det har jeg fått erfare flere ganger,desverre..hva da med de beskjedne,gamle og syke som bare sier "ja" og "takk" og ikke har peiling eller forutsetning nok til å få med seg hva som skjer eller ikke.. Har du ikke sett den?...det bør du...så kan du som er frisk sette litt mer pris på at du er frisk,kanskje...???..og vi som er syke passe på at alt blir gjort rett og ikke glemt..

Lørdagskvelden er her igjen...i kveld skal vi ha wraps...mmmm....jeg har fått dilla på dem...mmm...på tv-en er det Skal vi danse som står på menyen...vi så hele første runde av programmet og ungene skulle også få se resultatene etter nyhetene med oss,men enden på visa ble at 10 minutt før det begynte var vi så trøtte at vi ble enige om å gå og legge oss,alle 4,resultatene kunne vi se på søndag,så vi går ikke glipp av noe...

Så det ble tidlig kveld for oss i kveld...jeg leste til klokka var 23..men da  hadde jeg mista boka og nesten sovna sikkert 10 ganger så jeg skulle nok slukket lyset mitt kl 21.40,slik gubben gjorde...han har styra med ytterdør mm hele dagen og var temmelig trøtt...han sovna med en gang han slukket lyset..det gjorde jeg også da jeg slukket mitt...ha en god natt,folkens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar