lørdag 19. mars 2011

..oppsummering av dagene som gikk fra meg....

  ..hallo folkens...har hatt litt travle dager denne uka,så det har blitt så som så med blogging...får ta litt oppsummering i dag...

Onsdag mårra kom endelig gubben seg ut i sjøen...ungene var spente på om han kom hjem igjen i dag også...

I dag ble det ingen gruppetrening til Nordsjørittet fordi jeg ikke hadde sykkel,men jeg var innom på Intersport for å se på ny sykkel,vi ble etter litt frem og tilbake enige om en Nakamura Grade 3.0..med vedlikeholdsfrie hydrauliske bremser,slik det er på biler...hørtes ikke det flott ut,så vet ikke jeg...

...litt av problemet i valg av sykkel er at jeg er såpass høy at jeg må ha herresykkel,og når jeg først skulle ha ny sykkel og delta i to ritt burde jeg også velge en sykkel som ikke er så tung,fikk jeg beskjed om...så da får jeg vel bare høre på proffene da...

På kvelden var Småfrøkna i vennegruppe og kom hjem med nybakte boller...mmm...fikk lov å snuse på en..

Torsdag var det trening igjen..spinning..rart å sitte på en sykkel som står i ro igjen..hihi.. etterpå dro jeg tilbake til Intersport for å være med og plukke ut utstyr jeg ville ha på sykkelen,så skulle de montere alt til mandag..

Om kvelden var jeg og småtrolla på S-klubbens basar(som Småfrøka går i)...Safari,koret som hun er med i sang og det var breaking og loddsalg...vi endte opp med en gevinst hver...

..jeg vant badekarsåpe og vaskeklut,Småfrøkna et rumpebrett...og Broremann ei stor fruktkorg...gjett  hvem som var MØKKsur da...ikke helt populært nei,selv om hun vant to fruktkorger forrige gnag og Broremann ingenting......heldigvis er Broremann så snill at han delte likt med henne av alt snopet som lå oppi..

Fredag  droppa jeg treninga og hadde den store rydde-,vaske-og støvsuge-dagen..en god treningsøkt bare det,gitt..Gissebassen fikk også nytt i buret,så nå er han storfornøyd og kroer seg i halmen...en liten kvil til ungene kom hjem fra skolen,så dro vi avgårde på ærendsrunde..har bestemt meg for å gjøre alle innkjøp i dag og ha helt fri i mårra..

...første stopp ble jallafrisøren vår,han kunne ta skalpen til Broremann med engang,hurra!!..jeg og Småfrøkna sprang to ærend på M44 mens han satt i stolen..etterpå kjørte vi til jallabilvaskeren vår,vi venta 10 minutt,så var det vår tur...flaks igjen..deilig å kruse avgårde med nyvaska bil i sola...

..etterpå kjørte vi tilbake til M44 for å kjøpe joggesko til Broremann som sliter ut et par i måneden..og det er ikke tull!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..vi fant et par han likte og kjøpte dem i to farger,så nå kan han variere med tre par,da håper jeg at jeg slipper å kjøpe flere par før til 17.mai... :)

...noen roser måtte vi ha,mat ++ til lørdag og søndag,for ikke å glemme lørdagsgodt og ta ut penger til F2-klubben i dag og gave til Broremann som skal i selskap på lørdag...pjuh..vi klarte å få med oss alt,kom hjem 18.30,da skiftet Broremann klær og dro avgårde til F2-klubb i kirka...

...jeg lagte en ladning knekkebrød som sto klar...tomt i boksen..jeg og Småfrøkna koste oss hjemme til jeg måtte hente Broremann hjem igjen fra klubben..tidlig i seng i dag..alle tre var i seng til 21.30 og 22.00 datt boka i golvet,så da var det bare å slukke lyset....

Lørdag 19.3.11 Jajamensan,så var det lørdag igjen da...hadde jo håpa på litt sol og fint vær da,men det er en smule av og på...har vært noen runder ute på terrassen,men det blir noen runder inn også innimellom..jaja..så får jeg gjort noe i dag også...

første runde...har fått rydda inn i skapet de klærne som har ligget i stolen til Småfrøkna og ventet hele uka...
andre runde...henge ut klesvask som har ventet siden i går morges...
tredje runde...gjøre klar alt til laging av marengsbunnen som jeg skal mekke i kveld....

...etterhvert ble sola helst av,så da trakk jeg innendørs...i kveld har jeg steikt marengsbunnen,dekka bord og gjort klar til bollebakst i mårra...nå er ungene nettopp hoppet til køys og det skal jeg også!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar