fredag 8. april 2011

...kald sykkeltur...

Torsdag 7.4.11 ...i dag står vi opp til en dag som ser lovende ut...skal vi få sol???...hmmm..jaja...vi får nå se...ungene skal på skolen,tar sjansen på å sende dem avgårde i jakke og joggesko,så får heller regnklærne ta seg en kvil...

...etter at ungene var vel avgårde stablet Storebror pikk og pakk i bilen...jeg skal kjøre ham til Stavanger kornsilo på kaien der båten hans venter...han skal ut på sjøen i 4 uker igjen...det er ikke mange turer igjen som matroslærling nå...2-3 turer,så er han ferdig...blir rart det også...så får vi se hva som skjer etterpå...det blir tomt uten ham og hans spillopper...

...det skyer over på vei hjem,litt dis og skyer frem og tilbake,det var det fine været!!...jeg gir opp håpet om å få litt sol på solsenga og går i senga og legger meg i stedet,må ha en middagskvil...jeg har gjort klar pannekakerøra før jeg legger meg...

...middag og lekser er unnagjort...nå skal jeg gjøre meg klar for gruppetreninga...i dag er vi 4 jenter som skal på tur...det var uvant,gitt...litt annet tempo her,ja...plutselig er jeg ikke den som ligger bak og peser lenger...kjekt å prøve den rollen også...hihi...

...turen begynte bra med oppholdsvær og vind,vi syklet ei lang stund langs jernbanespor(mye av Nordsjørittet går visst på slike veier får jeg beskjed om når jeg spurte hvorfor vi ikke syklet på den fine sykkelstien nedenfor...javel...da så...) og i ly av vinden...

...regnet begynte så smått å komme...da vi snudde nesa hjemover og ut på hovedveien slo det over til iskaldt regn og vind...vi var temmelig kalde da vi kom i mål(6 gr)...brrr...men det ble 2.2 mil...ikke så veldig langt,men vi måtte ta hensyn til den som syklet seinest...og det var ikke meg!!

...jentene kan bare nikke bekreftende på at det er stor forskjell på hvordan jenter og gutter sykler...de har nok en intern konkurranse i tillegg til at guttene er sterkere i beina...gjennomsnittspulsen har ligget lavere i dag enn de turene jeg har hatt med rally-gt-gutta...vi får nok mange fine turer fremover...jeg gleder meg...

...deilig å snike til seg en kopp og to med varm sjokolade når vi kommer tilbake til Intersport Maxi som er startstedet...iskalde fingrer og tær,overkroppen er gjennomvåt av svette...jeg har ulltrøye på meg,så det hjelper litt...men småkaldt er det uansett....skal bli godt å komme hjem til en varm dusj...

...og det ble godt å legge seg med fotvarmeren over kalde føtter...zzz...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar