mandag 30. mai 2011

Ut på tur,aldri sur!!

Fredag 27.5.11 ...opp og...ikke hopp nei...å død og pine...alt fra hofter og ned er så stivt og stølt at jeg nesten ikke klarer å sette beina ned på gulvet og gå ned trappene til stua...å huff...dette skal bli spennende...

...hver gang jeg reiser meg etter å ha sittet litt er det like galt...hva har jeg gjort som jeg ikke skulle gjort???...hihih...dette var tydeligvis noe nytt for kroppen...jeg som så godt som aldri har gangsperr....!!!...men jeg har ikke tid til å sutre!! jeg må pakke for unger som skal på speiderleir og turnstevne!!...

...Broremann skal på 1 døgns tur til Lutsi og overnatte i lavo med større speidere som avslutning på deres speiderår...i pøsregnet som er meldt må alt pakkes i plastsekker og diverse skift,regntøy og alt må pakkes med omhu,slik at han har litt å gå på...

...Småfrøkna og ei venninne skal overnatte i speiderhuset til i morgen tidlig...dette er avslutning på speideråret hennes...ny oppblåsbar luftmadrass er kjøpt inn for anledningen(jeg kjørte fra butikk til butikk nå på mårran for å få tak i...utsolgt over alt)...samtidig skal de rett fra speiderhuset og videre på turnstevne,så her må jeg tenke dobbelt opp og forskjellige behov...

...etter middagskvil og pakking er det to jenter som står klar til å dra,de skal møte 17.30,men jeg tar med meg alle tre til klokka 17 fordi Broremann skal avgårde klokka 17...jeg roterer i hjernen for ørtende gang for å være sikker på at det som skal til speiderhuset er i bilen og at det som skal brukes på turnstevne står igjen til i morgen...og det gjelder begge jentene...

...jeg er spent på kvelden...hun har gledet seg veldig,både til å ha meg seg ei venninne på overnattinga(fordi hun er eneste jente i gruppa si) og til å få lov til å sove på luftmadrass til en forandring(før har hun brukt vanlig liggeunderlag som blåser seg opp selv..)...men hun er IKKE glad i å sove andre plasser...chips,knask og brus er jo også litt av det kjekke da...for ikke å snakke om Marshmellows til bålet...

...etter noen timer ringer mobilen...hun vil hjem...etter noen overtalelser blir hun værende...en time,så ringer hun igjen...vi glemte nattdrakten,om jeg kan komme med den...og hodeputa...jeg sier ja,fordi jeg vet Storebror er på farta og kan stikke innom med det...

...men vi glemte hodeputa og det var krise fikk jeg beskjed om av ham på mobilen,men han hadde ikke tid til å kjøre ned igjen,så da var det bare å sette seg i bilen og kjøre ned(godt det er kort vei)...og så høre på en runde med at hun har vondt i magen og vil hjem....og sånn fortsatte det et par ganger til utover kvelden...

...da klokka var 23 gikk jeg og la meg med mobilen under puta...så spørs det om det blir noe søvn på meg i natt...

4 kommentarer:

  1. gomorgren jentebølgen ja den ja den skulle burde kunne jo eg og vært me på men ble nå ikke det. var bedre før med påmelding i gruppe må ha noen puff i baken jeg da. men kjekt var det. får jo puff i baken når jeg er inne og leser om deg.lurer på hva du spiser utenom knekkebrødene/ rundstykkene jeg har og prøvd de uten det resultatet du har !! hi hi hi.trim idag iallefall. og noe ( jogging!!) senere. ha en fin dag klem mia

    SvarSlett
  2. Hei igjen synni.du er bare et forbilde. Du er bare så tøff. Jeg kan ikke si mer, jentebølgen, stå på! Du vil greie alle dine mål, klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hei : ) Vil anbefale en bok som heter Kreft og "terrenget" ditt. Den er skrevet av en amerikansk lege som selv opplevde å få kreft. Han skriver om bl.a. mat og hvilken påvirkning den har på kreftcellene.
    Mamma fikk dødsdom i fjor sommer, og nå er ene svulsten hennes helt borte. Kostholdet har hatt mye og si, så det kan være verdt det å ta en titt på den boken : )

    SvarSlett
  4. Hei !!
    Takk for ros og gode ord fra dere alle tre...

    Mia:bortsett fra middag spiser jeg stort sett bare knekkebrødene mine,ev mine hjemmelagede muslirundstykker til lunsj...og så er jeg veeldig glad i yoghurt da...flott at du hiver deg på trimbølga du også..

    Anonym:Takk for tilliten ang å nå alle mål!!hihihi

    Silje:Høres fantastisk ut det du skriver om din mor... Men jeg må si at jeg ikke er sikker at jeg vil lese om hva jeg burde spise...da er jeg sikker på at jeg må kutte ut mye av det som jeg elsker...men jeg kan jo låne den på biblioteket og myse litt...se om noe av det jeg spiser er det jeg skal spise etc...for meg er jo livskvaliteten viktig da...menmen...
    Klem til dere alle tre!

    SvarSlett