søndag 27. november 2011

Advent...

Søndag 27.11.11 ...første søndag i advent i dag og jeg hadde ikke gjort noe som helst i den anledning tidligere i helga,så i dag ble det full rulle med første omgang med juleforberedelser...vi tok oss en tur på loftet og fikk ned sekken med advent hvor jeg har samlet alt som trengs til adventstart...

...etterpå måtte jeg fram med støvsuger,støvfille og vinduspuss(innvendig,det er storm ute,og det vises på vinduene!!)...stue-,kjøkken-,bad-og do-gardinene ble plukket ned og kastet på vask...fram med strykejernet og stryk alle julegardiner som skal henges opp...samtidig som svetten siler og klærne er gjennomvåte...det er så kjekt atte!!...nope...

...etter et par timers støvsuging,stryking og støvtørking var alle julegardiner,juleduker,julematter og adventstaken på plass,det begynner faktisk å minne om jul...siden det blåser storm ute og regner i tillegg har far i huset fått utsettelse på å henge opp julelys ute...det hadde vært stor fare for at både stigen,mannen og lysene hadde flydd sin vei...

...midt oppi det hele hadde jeg lovet ungene en kinotur med Jul i Blåfjell 2 i dag,men jeg måtte innse at jeg ikke strakk til og sendte dem avgårde med  Storebror,bedre det enn skuffede unger...

...i går var jeg og Småfrøkna på julemesse og julegavehandel,jammen fikk vi ikke handla litt...noen kalendergaver til Broremann(som ikke var med)ble det også...jeg er faktisk snart i mål...den store massen er liksom unnagjort,nå er det bare småtteri igjen av julegavehandelen...er jo litt greit da siden vi ikke har kommet lenger enn til 27.november...

...for en time siden fikk jeg et akutt anfall av voldsomme smerter bakfra ved ryggsøyla,mellom skulderbladene, og innover i brystet,kvalme,puls i 210 og hjerteklapp...det hadde utspring i et område som har vært tiltagende med vondt...hmmm...reine hjerteinfarktet,jo...

...det endte med at jeg måtte legge meg på senga ei stund og hive innpå 40 mg oxy-norm...var sikker på at min siste time var kommet,ei stund...akkja,jeg får sjekke opp det området når vi får svar på bildene...

...adventsjobben er unnagjort,nå brenner det første lyset i advent på bordet med løfter om en deilig tid...

Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.

4 kommentarer:

  1. GO KVELD du har jammen fått gjort mye. Flink jente.smil finner ikke ut hvor jeg kan få noen smilefjes inn her,.men pytt. jeg har funnet frem litt lilla i første omgang.men tenker når uken er omme er det noe mer jul her også. men sorterer ut litt Har tendens til og ta frem nesten alt men iår skal det bli mindre.ingen barn i huset bare de små som komme her og de vet ikke om alt jeg kunne ha funnet!! frem hi hi. julekakene er under planlegging jo mer jeg baker mer spiser jeg. det er jo ikke bra. men noe blir det.ha en fin uke. mia

    SvarSlett
  2. Hei Synni!
    Hva du får til, det er ikke til å tro. Her startet vi med å tenne lyset i adventstaken i går, det er da noe ;-) Koste oss med fyr på peisen og tok livet med ro. Det er lenge igjen til jul, heldigvis. Ikke så rart kanskje at du fikk et 'anfall', vi har muskler vi sjelden bruker, men du fant dine og det ble vel litt mye husstell. Kos deg med dine i denne førjulstid. En hilsen fra Oda

    SvarSlett
  3. Hei!
    Ja som vanlig i god stil pynter og ordner du til jul. Jeg beundrer deg ,og ser at alt arbeidet til tross, for å få det koselig nok er verdt slitet spesielt for barna dine. De får nok mange gode barndomsminner å tenke tilbake på når de blir voksne:))Ønsker deg en god adventstid og at du oppi det hele også tar vare på deg selv og får slappet av og kost deg,
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Hvem sa at husvask var det verste du kunne gjøre??:D. Du gjør jo mer i hus og hjem enn det en langt friskere person gjør.... De er heldige de som har deg og din energi og humør rundt seg!Ta litt vare på deg selv også! :-)
    Beste hilsen fra Wenche

    SvarSlett