mandag 5. desember 2011

Andre søndag i advent...

Søndag 4.12.11 ...å hu og hei,som dagene går...jammen har vi ikke andre søndag i advent...hmmm...tror jammen at jeg må begynne å handle inn til julebakst snart,skal jeg bli ferdig til jul...men fordelen med å vente litt er jo at jeg slipper problemet med at det blir tomt i boksene før jul og jeg må begynne å bake på nytt igjen...hiihi...

...litt som skjer i dag...ungene skal,tradisjonen tro,til A&G for å pynte pepperkakehus...dette er det fjerde året de gjør dette...kjempekos,de gleder seg som bare det...samtidig har vi med oss ei stor eske med diverse jenteting/leker som Småfrøkna har rydda ut av rommet sitt,da dette tipper over til å bli ungdomsrom istedenfor barnerom...

....siden det også skal være julegrantenning i det nye idrettsanlegget i bygda vår,som heter Orstadhuset med turnoppvisning av alle turngruppene,som Småfrøkna er med på,stillte hun i nissepåkledning siden vi må kjøre rett fra pepperkakehuspynting til Idrettshuset...A&G kl 12,Orstadhuset kl 15.30...

...etter å ha levert ungene hos A&G kjørte jeg hjem igjen,pakket noen pakker,la frem klærne jeg skulle ha på meg og la meg for å få en times kvil før julegrantenninga stod for tur....det gjorde godt,delv om jeg ikke sov så mye,men det hjelper å legge seg under dyna og slappe av litt...

...det var to fornøyde unger jeg hentet og ei fornøyd lita jente som sto på hodet i kassen med alt det rare i...en litt mindre gutt lurte på om det ikke var noen gutteting i kassen,men jeg måtte si at desverre så er det ikke så mye gutteting på jenterommet,men vi får snart gå igjennom Broremann sine kasser som han har satt vekk,så blir det nok noen gutteting også etterhvert...


...på hjemveien satte vi av Broremann og S,de skulle hjem til oss og leke,mens vi jentene dro videre til Orstadhuset..etter tenning av grana og gang rundt juletreet var det turngruppene sin tur...de var kjempeflinke på oppvisningen,etterpå ble det grøt,og nissen kom også på besøk med julegodt til ungene...
Masse rødkledde nisseunger som gjorde en flott oppvisning!

MMMMMMMMMMMM....grøt,smaker godt...
...det andre lyset i advent ble tent i dag...Småfrøkna sin tur denne gangen...her går det på skift...


Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar