søndag 19. februar 2012

Shoppingdag og straffa for det....

Lørdag 18.2.12 ...stod faktisk opp før klokka 9!?!,ikke verst på feriens første fridag!?!...jaja,nå skal jeg kose meg med kruset,pc-en,mårralesing av aviser og mail...så får vi se hva vi finner på seinere på dagen...

...underveis en eller annen gang har faktisk morgenen blitt en tid på døgnet jeg møter med glede og forventning...levende lys på bordet...se natt bli til dag...


En fantastisk månenedgang (heter det noe slikt??) på den ene siden av huset. Bildet er tatt den 8.2.12 kl 7.34 ...
...få se en vakker månenedgang på den ene siden av huset hvis været tillater det og gjerne en fantastisk soloppgang på den andre siden av huset...


En vakker soloppgang på den andre siden av huset. Bildet er tatt den 30.1.12 kl 8.25
...det å ha tid til å være tilstede i øyeblikket...tenke på hvor heldig jeg er som slipper å rase avgårde med skiva i hånda og lure på om ungene kommer seg på skolen i tide...

..vet ikke helt hva som gjør det??...i uka er alltid den første halvtimen etter at vi har stått opp preget av fred og ro og muligheten til å få en rolig start på dagen,en varm liten kropp i armkroken...vi står opp 6.55 og begynner på frokost og matpakkesmøring 7.40...

...ungene er klar til avgang 8.10,og da er arbeidsmårran unnagjort...i helgene er det sjelden vi MÅ noe på mårran,så da er det enda mer avslappa...

...men tilbake til det med mårran...det er vel litt med det hva dagen bringer...det å krype ut av ei(forhåpentligvis) god og varm dyne,møte ansiktene til dem jeg er glad i...se de trøtte trynene som etterhvert våkner til liv og har noen smil på lur...forventninger om hva dagen måtte bringe...både av gleder og sorger...

Stille morgenstund

Av Inger Aarstad, 27.04.2011

Så stille det er i huset,
så stille det er inni meg.
En hellig fred som gjør meg glad.
Så mye støy det er i verden,
ikke lett å være med på ferden.
Så mange som krever for meget
Jeg blir glad når jeg kjenner på gleden.
Å være til i verden er ingen spøk!
Så glad jeg er for å være med på ferden...

...etter noen rolige timer ble jeg og ungene enige om å dra på en shoppingrunde og dro hjemmefra klokka 12.30...begge to har fremdeles penger igjen fra jula i påvente av at butikkene skal fylles opp igjen av det de har vært utsolgt for i evigheter...

...vi dro først innom biblioteket for å hente og levere bøker...det pøsregner og blåser ute i dag,så her må vi bare parkere nærmest mulig døra og springe det forteste vi kan...

...neste stopp er Expert,Broremann venter fremdeles i lengsel på nye figurer til Skylander-riket sitt,men de er fremdeles tomme,det har de vært siden jul...helt utrolig...

...da er vi klar for M44 og det som det måtte inneholde...og der ble vi noen timer,ja...Broremann leita iherdig i de butikkene som måtte inneholde det han jaktet på,men uten hell...og han hadde gått med på at: er han med så er han også med på alle de andre butikkene...hmmm....det er dette med mannfolk og klesbutikker da...

...Småfrøkna fant da litt av hvert for sine penger...2 klokker(kan hun ha arva det fra mora si tro??),øredobber,hårspray mm...begge to måtte også legge ut til nye hodetelefoner,for de har fått så mange av oss og ødelagt dem,at nå må de betale sjøl,så får vi se om disse varer lenger...og så få VI ha våre i fred...

...jeg hamstret 20 nye roser fordi noen begynner å bli litt slitne nå så de trenger litt utskiftning...og jammen klarte jeg å finne noen nye klesplagg i vårens nye,sterke farger...så hurra...en kjapp tur innom kiwi,så var vi hjemme klokka 16...DA hadde jeg vondt i øverste del av lårhalsen da...å død og pine,og på begge sider...hmmm...

...etter å ha ryddet på plass etter handlinga stupte jeg til sengs for å kvile,men ble rett og slett liggende å vri meg uten å få sove fordi jeg hadde sååååå vondt...jeg heiv jo innpå 30 mg OxyNorm etterhvert,men det hjalp veldig lite,så til slutt sto jeg bare opp igjen...akkja...

...wraps på menyen i kveld,og Småfrøkna er salatkutteren i familien,så hun satte igang med det,mens jeg steikte kjøttdeig...Storebror har en kompis på besøk,så da ble vi en til rundt matbordet,det er bare kos...

...etterpå ble det tv-kos og litt annet før vi landa i senga hele gjengen...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar