søndag 19. februar 2012

Snart vinterferieeeeeeeeeeeeeeeee....

Torsdag 16.2.12 og fredag 17.2.12 ...nestsiste og siste dag med vekkerklokke på 9 dager...deeeeilig...fantastisk tanke ved klokkeklang...og det tror jeg ungene også ser fram til,ikke bare vi voksne...

...og fantaaastisk når fredagen er her og vinterferien venter...well...ute er det jo heller passe vårlig da,med regn og vind,men vi er nok ikke ferdig med kong Vinter enda,tror jeg...

...i dag har jeg jobba og svetta og leita etter alle bilag,kvitteringer,parkeringslapper mm og skrevet reiseregninger...jeg har sendt reiseregninger for det siste halve året avgårde til Helfo,så nå kan jeg sitte og vente på en god bonus om noen uker...

...det blir ikke så rent lite for en SÅ aktiv dame som meg!!!...hihi!!...og jeg tror jeg vet om alle muligheter til å vri Nav for de kronene jeg har krav på,det føles veldig godt...tror de fleste dropper hele greia(særlig eldre og svært syke) pga det tungvinte og byråkratiske systemet dette har blitt...

...treffer på mange rundtomkring som ikke er klar over hva de har krav på...på sykehus,hos lege, fysioterapeut,psykolog mm...hvis avstanden er over 3 km har man krav på refusjon...de vet IKKE hva de har krav på eller orker ikke alt arbeidet med dokumentasjon på reise,parkering,bomstasjoner,mm...

Her er det om å gjøre å ha orden i sysakene før man setter i gang...manglet bare en parkeringslapp,men hadde heldigvis betalt med kort,så da tok jeg utskrift fra nettbanken...

...MEN DET GJØR JEG!!! I REN PROTEST OVER HVOR VANSKELIG ALT HAR BLITT!!! HIHIHIHIHI!! SÅ DET SÅ!!...føles deilig...

...det neste problemet er: hvaialledagereretfrimerkeverdidagnårdetikkestårnoepådet???...så vanskelig er det jo egentlig...først er det nye regler for størrelsen og vekt på alle måter på brevet,som avgjør hva det skal koste å sende det...

...når man da har funnet ut hva det skal koste å sende det så er neste problem å finne ut hva verdien er på frimerkene jeg har...står ingenting på dem,finner ikke noe på posten.no...etter å ha slengt ut spørsmålet på facebook dukker det opp forskjellige svar,alt fra 8 til 9.50...

...jeg slengte på 5 frimerker,så får vi håpe at det holder...opp i postkassen med det,og pengene inn på kontoen takk...hihi...

2 kommentarer:

  1. Noen burde åpne opp en service for slike saker, og ta prosenter av det man får inn fra Nav. De syke får da ihvertfall noe, som er bedre enn ingenting, og de ansatte ved Nav forstår kanskje etterhvert at de ikke alltid er konge, slik de fleste tror nå.

    SvarSlett
  2. Hei Bestemor!!
    Ja,jeg er heeelt sikker på at det er mange som trenger hjelp til den jobben!!
    Klem!

    SvarSlett