tirsdag 12. januar 2010

Ny uke,nye muligheter.En god natt..og en dårlig natt..

Mandag 11.1.2010. Våknet i dag av at vekkeklokka ringte klokka 7... Fantastisk!! Jeg har sovet hele natten!! Uten smerter,uten svetting!! Senga er god og varm!! O fryd,o glede!! Den følelsen kan ikke måles i penger.. luksus for meg å våkne i en tørr seng,uten avbrutt søvn og av smerter.

Det er bare å komme seg opp! Ungene skal på skolen og jeg skal være på fysioterapi klokka 9.15. Etterpå er det kondisjonstrening klokka 10. Må bare si det igjen..det nye programmet på kondisjonstreninga er beinhardt,bånn gass!! I love it!! Da får man virkelig følelsen av å ha gjort en skikkelig innsats!! Kunne hatt den hver dag,jeg..no problem!!!

Etterpå satt vi og kjadret en halvtime alle sammen. Mange som var med i dag!! Vi var 21 personer,av de 4 mannfolk!! Ikke ofte... Kjekt å snakke med de jeg ikke har sett på en stund..alle har en grunn for å være her..sykdommer av alle slag..pårørende med alvorlige sykdommer som har gått utover deres egen helse...psykiatri..det er litt av hvert her..mange skjebner..

Etter trening er det alltid godt med en kvil,og far i huset har middagen klar når jeg står opp igjen..ungene kommer snart hjem. Jeg har en kvil hver dag,ca 1,5 t. Jeg sliter fælt,hvis jeg ikke får den..den er et must! Og da er jeg opplagt og uthvilt til ungene kommer hjem fra skolen..etterpå er det middag og lekser,så er det oppfølging på fritidsaktiviteter.

Om kvelden skal småfrøkna i vennegruppe,så vi benytter anledningen til å rase rundt og se på nytt gulv til stue og gang..håpet er at mannen min skal få lagt det i helga,hvis han ikke blir kallt ut på jobb offshore..

Vi fant noe i den siste butikken som falt i smak med en gang,men det var lang kø,så vi gadd ikke å vente,klokka gikk fortere enn vi trodde.. Vi bestemte oss for å kjøre tilbake neste dag,når ungene var gått på skolen.

Tirsdag 12.1.2010. Å inn i h..... så vondt jeg har hatt i natt!!! Det kan nesten ikke beskrives med ord...denne gangen var det smerter i leddene...jeg våknet av verk i både armer og bein,som begge var bøyd..trodde nesten ikke at jeg skulle klare å rette dem ut igjen,måtte bite tennene sammen for ikke å skrike høyt..akk ja..nok syt..

Holder på å loggfører nettene mine...tror jeg snart må ta en prat med legen min på det palliative teamet på sykehuset igjen..både når det gjelder hetetokter og natteverk..det kan ikke fortsette slik,det tar på..

Etter at ungene har gått på skolen drar vi avgårde til samme butikken vi var på i går...det ble full klaff med en gang,i løpet av 15 minutt hadde vi kjøpt 50 kvadrat med laminat og 2 nye langflossete tepper til å ha under salong- og spisebord...jippi!! Jeg er kjempefornøyd...gleder meg til å få alt på plass..

Vinterdagene vi har for tiden er fantastiske!! Kjenner det på kroppen at humøret er jevnt over veldig bra...sola skinner både ute og i hjertet og kroppen min..Men kanskje kan det kalde været også ha innvirkninger på mine vonde ledd og muskler...???Se det,det gjenstår å se....

4 kommentarer:

  1. Hei og du og du....DU er helt utrolig tid til alt...tenk alt det du orker vi andre som liksom er mye friskere enn deg klarer langt mindre..(eller for og si som sant gidder) er vell det rette ordet....når en ikke går på jobb blir liksom ting utsatt..er helt enig med deg at og gå ut i det fina været er alt...men så er det så synd at og gå på glattå har jeg iallefall ikke godt av...Binder hele meg så da
    går jeg som en stokk!!!! ellers så har jeg hatt noen barnebarn her idag middag og leksehjelp...kjekt det. er godt og være til hjelp. husker jeg rett skulle du inn og ta noen prøver imorgen...du må iallefall ha lykke til...vet aldri hva ord en skal bruke i slike ærend!!! tenke på deg iallefall..klem fra mia

    SvarSlett
  2. For et fantastisk mot du har!!!!Du kommer til å leve leeeenge,det er jeg sikker på.Du har så mye å leve for,stå på og håper at du får det bedre etterhvert.Hilsen en som ønsker deg alt godt og et laaangt liv.

    SvarSlett
  3. Hei Mia! Sorry seint svar...Ja,for noen og enhver hadde det nok vært greit med litt bedre føreforhold...jeg klarte nemlig å gå på tryne på klunkisen i dag...Blir mange fine blåmerker og har mye vondt etter det ja...Så kjekt for barnebarna dine å ha en bestemor å komme hjem tid...ikke alle som har det sånn,jeg misunner deg der..det har vært et savn...Klem.

    SvarSlett
  4. Hei Anonym. Mot og mot fru Blom. Har i allefall funnet ut at for meg så fungerer det best med livsmot og glede over hver eneste dag jeg får..og hver eneste dag jeg er så frisk som nå...det kommer nok mye verre dager enn disse...Og ja,jeg har mye å leve for,derfor må jeg stå på lengst mulig... Takk for gode ønsker...ta vare på dine dager,de er verdifulle,selv om livet av og til kan være vanskelig..

    SvarSlett