fredag 26. februar 2010

En travel dag med forviklinger...

Torsdag 25.2.2010. Har hatt ei tørr natt,men død og pine så vondt jeg har hatt i ryggen i natt..forstår ingenting. Har vondt over det hele,men mest på sidene over hoftene...hmmm

Jeg og småfrøkna må ta oss en raggerunde og gjøre noen ærend. Hentet noen medisiner i går så har de selvfølgelig klart å gi meg feil styrke!! Trodde apotekere var utlært til ikke å gjøre feil??!! Heldigvis oppdaget jeg det selv.. Snøen har lavet ned i natt!! Det har kommet over ti cm!!

Vi har dårlig tid,mann og pappa skal hentes klokka 14 på heliporten,så hetetoktene står i kø underveis. Det er skikkelig snøvær og glatte veier. En siste opp-shining hjemme må til mens vi er innom hjemme for å hente nr 2. Vi raser avgårde kl 13.45,litt dårlig tid,ja..

Vi er der 14.05,men blir sittende å vente til 14.50 før han kommer. Imens har vi hørt på musikk i bilen og ungene begynner å bli passe lei av å vente... Endelig kommer pappa!!!....men da er selvfølgelig batteriet flatt...grmf..... Var bare det som manglet..

Vi ringte Viking,men fikk beskjed om at det kunne ta opptil en time før de kom...jadajada...startkablene våre lå som vanlig i garasjen,hvilken nytte gjør de der!! De skal inn i bilen!! NÅ!!

Prøvte oss på 10 biler og taxier mens vi ventet på Viking..Ingen hadde startkabler!! Vi fikk endelig tips om at vi kunne gå inn på flyplassen og låne startmaskin(ELLER HVA DET HETER),av Avis. Vi så gjorde..jippi!!!...bilen startet!! Da var det bare å avbestille Viking og komme oss hjem,en smule forsinka...

Hadde heldigvis ekstradosett i bilen,det var tid for medisinpåfyll mens vi ble forsinka. Måtte ta ekstra smertestillende for ryggen også,den ble jo verre og verre. Måtte hive innpå enda mer da vi kom hjem før det hjalp noe..

Må komme meg i seng i rett tid i dag,så jeg er uthvilt og opplagt til å dra avgårde på besøk til datteren min i Kristiansand. Men ryggen fortsetter å verke(og jeg tror selvfølgelig det verste,er jo rart at det bare skal dukke opp sånn midt på ei natt,ikke mens en sliter og jobber og kan få vondt i ryggen med god grunn..),mannen min snorker og jeg sliter med å få sove...

Det blir alltid en overgang det der når man har vært alene på soverommet i 14 dager,ingen lyder,bortsett fra mine egne. Så er det plutselig et annet menneske der som lager uro..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar