torsdag 16. desember 2010

Besøk og litt til..

Torsdag 16.12.10 Ahhhhhhhhh,la meg 21.50,slukka lyset  22.10 og lå ei lita stund før jeg sovna...i natt skal jeg sove godt...det neste var at jeg våkna 6.55 av vekkerklokka....deilig...følte meg litt uthvilt faktisk..ungene slukka også lyset tidligere i går,så det var ikke tvil om at det var tre trøtte tryner som gikk til sengs i går...

Hurraaaaa...det er jo hvitt ute og full snøstorm...kunne jo ikke blitt en bedre start på denne dagen jo..

Litt støvsuging på mårran,så må jeg finne fram juleserviset og julekaker og tenne masse levende lys...i dag får jeg besøk av min bloggvenninne,hun kom riktignok litt forsinka pga uværet,men vi koste oss i flere timer og skravla gikk....utrolig viktig å ha noen likesinnede å snakke med...dele erfaringer og dra nytte av  hverandres profesjonalitet i vår egen sykdom...slik man aldri kan med andre som ikke er i samme situasjon...

Klokka 14 velta jeg meg i bingen igjen for en god middagskvil..kjenner jeg trenger å hente meg inn igjen etter litt stressa dager....det er jo som jeg bruker å si når noen spør hvordan det gårr...: jo,det går bra så lenge jeg ikke gjør noe...

...våkna av meg sjøl klokka 15.10,så da var det bare å stå opp og lage middag før Småfrøkna kommer hjem...Broremann har allerede kommet hjem og gjort leksene..lapskaus i dag,ønske fra Småfrøkna...etter middag gjorde vi unna leksene og kjørte til Bryne for å få unnagjort juleklippen til Broremann...og vi kjørte i skikkelig julesnøvær...kjempekos!!

Det ble tid til litt butikkmysing etterpå,så vi var ikke hjemme før 19...vi droppa julebakst i dag også...ungene er ivrig opptatt med seriene Pakten og Fleksnes,så resten av kvelden har de ligget klistret foran TV-en...mens jeg har hatt storrengjøring i bingen til Gismo...det er lett å se at han storkoser seg i reint bur..han bare kroer seg i høyet og legger seg i døråpninga si og napper i stråene foran seg og kikker ut...joda..det blir jul hos ham også..

4 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Jammen er de heldige i familien din som har deg som passer på, både unger og dyr:)))ikke rart de koser seg.Skikkelig julestemning der i heimen forstår jeg.Kos dere masse fortsatt fram til jul, det har du virkelig fortjent...
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hallo! Joda,det er nok jeg som har det overordna ansvar for at alle skal få sitt...enten de går på to eller 4 bein..Nå er vi i gang med nest siste kakesort....jeg sitter steikevakt på kjøkkenet i skrivende stund...småfrøkna har vært med og lagt på brett,Broremann har tatt bakefri i dag,den sniken...men kakene vil han gjerne spise....jaja...jel og kos har vi...hver eneste dag fra desember starter til langt ut i januar...en deilig tid..og jeg henger med fremdeles...jepp,vi snakkes! Klem fra meg!!

    SvarSlett
  3. Hei, jeg er nesten daglig innom her og leser, men sjelden jeg legger igjen spor etter meg... Jeg er full av beundring av motet og ståpå viljen du har. Du får oss andre til å tenke gjennom egen situasjon, og blir jo bare enda mer imponert :). Håper du får en rolig jul med familien :). Klem Janne

    SvarSlett
  4. Hei Janne! Tusen takk for gode ord...jeg vet at mange er innom bloggen min hver eneste dag,det viser besøkstallene i statistikken min,men det er jo desto kjekkere når de en og annen gang legger igjen en liten truddelut,hiihi..Ønsker også deg og alle andre en god jul!!

    Hei Bestemor! Får desverre ikke offentliggjøre det innlegget du hadde lagt igjen til denne sida,men kjekt å høre fra trofaste lesere...kjenner til det med sand overalt ja...blir som oftest med mye sand hjem...må si denne gangen også at jeg gjerne skulle vært der du er ja...god advent videre.

    Klem til dere begge fra meg!

    SvarSlett