søndag 19. desember 2010

Fredag,endelig helg..

Fredag 17.12.10 Ahhh,ei god natt...deilig..nesten 7 kuldergarder...en ekte vinterdag med snø...etter at ungene har kommet seg avgårde er det tid for en rolig frokost for meg,før jeg skal ut på ærendsrunden min..må levere tilbake to stykk topper jeg kjøpte uten å prøve dem på torsdag...og kjøpe diverse..

Har samtidig ei mathandleliste som jeg må få i hus innen helga kommer..klokka er nesten ett før jeg er hjemme igjen..ikke lenge før Småfrøkna kommer hjem,men jeg må komme meg i seng for middagskvilen,hu klarer seg sjøl...

Etter middag og lekser setter vi i gang med siste rest av julebakst...jeg har gjort alt klart når det gjelder hakking av mandler og sjokolade til vepsebolene,så det er bare å sette i gang og piske eggehviten stiv og pælme oppi det som står klart...

Etter at vi er ferdige med å steike vepsebolene er det risbollene som står for tur...det er jo fort gjort og lettvint...bare smelte delfiafett og sjokolade,oppi med risnøttene,røre og fordele i formene...mmm...enkelt og kjempegodt...mer komplisert trenger det ikke å være,ungene og jeg liker ikke mektige risboller..

Vi har fått pakkelapp i posten
,jeg klarer jo selvfølgelig ikke å vente med å hente den,jeg synes det er like kjekt med pakker under treet som ungene...hihi...jo flere,jo bedre...og julegaver var det!! På plass med dem!!

Resten av kvelden er det tid for litt knask og siste progran av X-faktor,nå er det slutt for i år...jaja,det var jo kjekt så lenge det varte da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar