søndag 12. desember 2010

Julepyntedag!!


Søndag 12.12.10 Tja...klokka har passert 10...er vel på tide å stå opp...ungene er travelt opptatt med dagens gave i julekalenderne...nøye planlagt det ja..ser at det faktisk er et ørlite tynt lagt med hagl ute...jasså..er det Kong Vinter som er kommet tilbake...?? Kom igjen,her er du velkommen...

Da vi fremdeles hadde masse snø...nydelig med lys..


...tempen ligger rundt 0 og mot -,og den blå himmelen er tilbake..nei,la oss få sprengkulda tilbake...da er det iallefall fint vær...nå må jeg hanke inn igjen terrassemøblene som har seilt tur ute på terrassen i stormen og nissen i stigen trenger også litt førstehjelp...
Hohoho sa nissen...nei..det var bare pakkekalenderne dette... 

Etter frokost er det tid for å begynne å pynte juletreet,få ferdig julebyen og siste rest av julepynting mens julemusikken spilles for resten av nabolaget med terrassedøra åpen..det går i Carola og DDE...greit å bli ferdig med resten av julepyntejobben,nå er det på tide å begynne med julebaksten...begynner å lengte noe alvorlig etter pepperkaker...mmmmmm....jaja...den var DEN slankekuren...akkja..

Et julepynteprosjekt tar som oftest en hel dag(selv om mye er gjort i forkant)...og når middagen er fortært klokka 16 kjenner jeg at det er på høy tid med en kvil...sånn er det når jeg har GJORT noe som jeg bruker å si...kjenner det både her og der..men etterpå er det bånn gass igjen..må jo bli ferdig..

Nå kjenner jeg at jeg har gjort nok for i dag..har vært igjennom så mange svetterunder at jeg må innom dusjen en tur før jeg legger meg..nå skal jeg bare lage litt kveldsknask til Gismo(det er noen som har det!!),så er det rett i seng...

...i mårra er det jammen mandag igjen..ungene sa nettopp det samme..mamma..eg synes dagane går så fort!!.ikke verst...da jeg var liten syntes jeg at dagene aldri tiok slutt..men det er en heelt annen historie...tror ikke jeg tar den her og nå...natti...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar