onsdag 18. mai 2011

Travel fredag den 13.....

Fredag 13.5.11 ...nei,bare å komme seg opp og brette opp skjorte-ermene...mye å gjøre i dag...ungene er trege ut av sengene,ingen tvil om at det skal bli godt med helg...

Akkja..da er det bare å sette i gang:
sy opp en Småfrøknas bunad på skuldre og kant nederst for hånd,
fukte og stryke to bunadskjorter og
glatte over en bunad(,min tar jeg når vi skal kle oss på søndag) og en barnedress,
stryke gutteskjorte,(mannen får ta sin sjøl)
så skal det pakkes for tre til reise i mårra til komf på søndag,(mannen får pakke sjøl),
så må jeg til Sola kl 14,
og det er fre den 13..hva kan gå galt??,
jaja,får bare sette i gang og bli ferdig tror jeg...hmmmm

...formiddagen ble tilbragt i en stol foran TV-en med Småfrøknas bunad i fanget...den må syes opp både i skuldrene og kanten nede...jeg syr alt for hånd,det blir finest...har tross alt litt gjenværede kunnskap fra da jeg sydde min egen bunad...etter noen timers arbeid ble det er bra resultat...

...burde hatt en middagskvil og fått kvilt kroppen litt etter syjobben,men har ikke tid siden jeg skal være på Sola klokka 14...må nok engang si at statisk arbeid er pyton for meg,begynner å verke både her og der med en gang...jaja,jobben må uansett gjøres,ingen som tar den fra meg...

...tilbake etter turen til Sola: nå begynner bunadskjorta mi å tørke etter at de har vært i stivelsesbad,så det er bare å sette i gang med å stryke to bunadskjorter,ei gutteskjorte,glatte over bunaden til Småfrøkna og dressen til Broremann og pakke klart det vi skal ha med oss OG: for all del ikke glemme noe sølv,sko,medisiner eller annet vi skal ha på/med oss...pjuh,best å ha tunga beint i munnen,ja...

...før leggetid må begge ungene dusje så det er varmt vann til oss voksne i morgen...kvelden blir ikke sein for min del,klokka er 21.30,jeg vil legge meg....zzzzzzzzzzzzzzz...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar