fredag 2. mars 2012

Sykehusbesøk og annet besøk...

Tirsdag 1.3.12 ...ja,da skriver vi altså mars...våren har kommet med stormende skritt...snøklokkene står i full blomst og vårfølelsen kribler i kroppen...

...i dag skal jeg være på sykehuset 9.30,så jeg og ungene må i fillene alle tre dag...da jeg kom inn rett før 9.30,meldte jeg at jeg var kommet og satte meg ned...da kom det en hyggelig dame bort til meg...det var en av mine lesere,som også er i samme båt...

...hun kom med en stor bukett tulipaner som takk for at jeg hadde hjulpet henne med info om alle muligheter og krav på reiseregningsområdet og hvilke rettigheter vi har der...utrolig kjekt,både å treffe mine lesere "live" og å bli overrakt blomster for så lite...skulle jo bare mangle at jeg ikke delte på mine kunnskaper...

...kjekt å få blomster for meg som er så glad i dem...

...desverre fikk vi bare 10 minutt før jeg ble ropt inn til legen,men det var kjempekos å treffe deg,B...kanskje vi skulle treffes en dag med litt mer tid til å snakke...vi har jo utrolig mye felles og bor ikke såå langt fra hverandre...ta kontakt hvis du vil,så finner vi en ledig stund...

...jeg nevnte for legen at jeg hadde hatt mye vondt i den venstre hoftekammen siden sist jeg var hos ham og at jeg hadde tydet meg fram til(fra resultatet på MR-en) at jeg har mye spredning akkurat der...han smilte bare og sjekka opp fakta og fikk helkroppsbildene fra skjelettscintiografien fra 23.11.11 fram på skjermen og var helt enig med meg om at det nok var årsaken,ja...

...nysgjerrig som jeg er så spurte jeg om jeg kunne få en kopi av bildene på skjermen...det fikk jeg etter at han hadde trykket en del fram og tilbake,for egentlig skulle det ikke gå an for ham å ta utskrift...det var visst forbeholdt røntgenavdelinga...men han fikk da en utskrift til slutt,og det er veldig lett å se de områdene det er mye spredning...

...her er bildene av kroppen min...de helt hvite feltene dere ser er områder som det er mye spredning i,så det er ikke så vanskelig  se hvor jeg har spredning og ikke...det blir litt sånn aha-opplevelse for meg å se disse bildene fordi det blir litt sånn: åja,da er det jo ikke noe rart at jeg har SÅ vondt akkurat der,nei...

...det er jo spesielt bekken,ryggrad og ribbein som er mest angrepet,selv om jeg også har andre områder...

...men vi ble enige om å stråle det området som er så vondt,han måtte bare se litt nøye på det fordi det området kommer litt bort i et område som har blitt bestrålt fra før og skjelettet tåler ikke mer enn en viss dose bestråling...

...men når jeg har så vondt at jeg tar 40 mg OxyNorm uten noen smertelindrende effekt var det ikke noe å lure på engang mente han,så det skal bli godt å få gjort noe med det,så håper jeg at det har like god effekt som tidligere stråling har hatt...

...spørsmålet er vel bare om jeg bør ta Medrol forebyggende denne gangen for å unngå å havne på sykehuset denne gangen også og få SÅ vondt...hmm...jo,bør nok vurdere det,selv om jeg skyr Medrolen som pesten...

...blodprøvene var litt bedre siden sist faktisk,så da håper jo selvfølgelig jeg at det er den nye medisinen jeg går på som har effekt...etter legebesøket var jeg klar for min månedlige Zometa som var unnagjort på en halvtime...det var folksomt på kreftpoliklinikken i dag,så det var greit å bli ferdig og komme seg ut...

...mannen min har dratt offshore i dag,så nå blir jeg gressenke de neste 14 dagene...det blir spennende å se om han kommer seg ut eller blir sittende noen døgn på hotell denne gangen også...tåka ligger grauttjukk her på vestlandet i dag,så vi får nå se om han kommer helt ut dit han skal...

...i kveld har jeg hatt kjempekoselig besøk av en kusine som egentlig bor i Drammen,men nå er her noen dager i forbindelse med jobb...timene gikk fort,vi hadde mye å skravle om...det er kjekt at du stikker innom når du først er på denne kanten av landet...hjertelig velkommen tilbake V,hvis du skal hit flere ganger!!...

...jeg fikk en telefon rett før 21...da hadde mannen min omsider kommet seg ut til plattformen,dog etter en del venting på været og et fly som ankom flyplassen med litt dramatikk som resulterte i utrykning med brannbiler mm...men nå har iallefall han kommet seg velberga ut på plattformen,så det er jo godt å vite...

2 kommentarer:

  1. Du er så flott! Jeg leser bloggen din og tenker hver gang- for ett flott menneske hun er. Jeg heier på deg.

    Kristin

    SvarSlett
  2. Hei Kristin!
    Takk for gode ord,kjekt å høre fra deg!
    Klem fra meg!!

    SvarSlett