onsdag 26. september 2012

Å for ei j.... natt...




Onsdag 26.9.12 ...åååå,for ei natt...den verste på lenge...det ble max 3 timer...det begynte i går kveld sånn ca en time før jeg hadde tenkt å legge meg med halsbrann de lux...jeg heiv innpå tyggetabletter...ingen effekt...en til...ingen effekt...litt melk...litt effekt...så ga jeg opp og gikk og la meg...

...da jeg hadde lagt meg ble det iallefall ikke bedre...og så begynte det med øresus,skikkelig høy piping,som gikk av og på...å akk...da jeg var ferdig med lesinga mi slokka jeg lyset og prøvte å legge meg å sove...

...da gikk det kast i kast utover natta med halsbrann,piping i ørene og akutte springeturer på do for å tisse,sånn at jeg akkurat rakk å komme meg på do før det gikk i buksa...sånn holdt jeg på hele tiden...trodde jeg skulle bli sprø...samtidig med dette har jeg også knallvondt i venstre overarm...

...klokka 23.30 heiv jeg innpå 40 mg Oxynorm for å bli kvitt verken i overarmen...klokka 00.20 heiv jeg innpå 2.5 mg innsovningstablett,men det var nok for lite for jeg sovna ikke og hadde jeg gjort det så hadde jeg vel tissa i senga...

...videre utover natta gikk det i akutte tissespringmarsjer og halsbrann...så fikk jeg en sånn skikkelig halsbrannrunde som førte til at væske kom opp og gikk over i luftrøret som resulterte i ei hosting uten like...da klokka var 02.15 ga jeg opp og sto opp...

...tror at halsbrannen og søvnløsheten kommer av den relativt store dosen med Medrol pga cellegifta,48 mg,men hvor det akutte tisseopplegget kommer fra forstår jeg ikke,det kan vel ikke være pga cellegifta...hadde det ikke sånn sist med det...

...ikke gjorde det vondt da jeg tissa heller,så da kan det vel ikke være urinveisinfeksjon heller vil jeg tro...ikke vet jeg...da klokka var nærmere 4 gikk jeg og la meg igjen og fikk sove sånn av og på til klokka var 7...dønn trøtt da klokka ringte...akk ja...gleder meg til middagskvilen...

...har noen opplevt lignende etter cellegift,FEC60,med 48 mg Medrol,med 125 mg Emend kvalmestillende,og Aloxi kvalmestillende som ble gitt sammen med cellegifta...???...kan jo være interressant å høre...

...dagen i dag har vært helt fin...har faktisk ikke vært antydning til uggen eller kvalm i hele tatt...er veldig overraska over at den uggne følelsen jeg hadde sist ikke er der...merkelige greier...bank i bordet...!!!...måtte det bare vare,ikkeno problem da...var jo verre med slankekuren da...hihi

...den øverste sprøyta er slik den ser ut før den tas i bruk...når man har satt nåla i huden og trykket det blå stempelet helt inn forsvinner nåla inn i sprøyta...vips,ingen som stikker seg og du vet at alt i sprøyta har gått inn...har du ikke våget å gjøre det sjøl,så prøv...det er piece of cake...
...i dag satte jeg min første sprøyte med Neulasta...den skal forhindre at jeg åker inn hver 14. dag på cellegifta med null i immunforsvar...hiih...ingen problem å sette den sjøl...en kjøretur spart til legesenter/sykehus er gull verdt...og tid er penger...så er det bare å håpe at jeg ikke får bivirkningene av den da...
...og det var ikke vondt heller...kjente så godt som ingen ting...nøye bruksanvisning følger med...prisen er "bare" 9607,60 kr...men det koster jo myyyyye mer å ha meg på sykehus i ei uke hver gang...men for en literpris det må bli...!!!...
 
...og se hva min eldste sønn har kjøpt til meg...akkurat den jeg ønska meg...snill gutt det...



 

1 kommentar:

  1. Litt av en natt du hadde der Synni! Fyttirakkern!!
    Det der med tissinga har jeg også kjennskap til. Det startet da jeg begynte med Xeloda, opp flere ganger pr natt, og kappløp på do før det gikk helt galt. Nå er jeg over på ny cellegift, tabletter denne gangen også. leververdien og Mucverdien hadde steget noe, men er nå på vei ned igjen. Men nå er immunforsvaret blitt for lavt, så ingen tabletter denne uka! Noe er det støtt!
    Håper halsbrann, øresus, tisseturer og andre plager gir seg snart, så du kan få rolige netter!
    Klem til deg fra Tone N

    SvarSlett