mandag 24. september 2012

Endelig hjemme igjen!!

Mandag 24.9.12 ...i dag sov jeg til klokka var 8.45 og ble vekka da sykepleieren kom inn med posen med intravenøs penicillin,blodprøveutstyr, og de vanlige medisinene...var passe trøtt etter besøket av Småfrøkna...blir litt intenst å ha henne oppå meg over så lang tid...

...og det er jammen ikke barebare å bli vekka 4 ganger hver natt pga den hersens penicillinkuren...i 7 netter på rad....!!!...man får ikke noen sammenhengende søvn av særlig lengde...og det kjennes...!!!...

...en annen ting jeg la merke til under oppholdet er at det er utrolig mye feil i medisiner som blir/ skulle ha vært levert ut...skylden ble lagt på at det var så travelt...jeg sa jo da at jeg har mine fulle fem i behold,vet hva jeg skal ha og ikke ha,og alltid går igjennom de medisinene som blir utlevert til meg før jeg tar dem...

...etter å ha opplevt feil flere ganger spurte jeg sykepleieren om det ikke var dobbeltkontroll av medisiner som ble dosert...at en sykepleier doserer og en annen kontrollerer...slik jeg er vant til etter å ha jobba 12 år i helsevesenet og enda så sjekket vi som ga ut medisiner at det var rette medisisner som ble gitt...

...sykepleieren kunne fortelle at det kun var narkotika(f eks oxycontin,som jeg står på) som ble dobbelsjekka,resten ble ikke dobbelsjekka...rett og slett skremmende spør du meg med tanke på hvor mange dårlige pasienter det er på en slik avdeling og hvor mye forskjellig som blir gitt i medisiner på hver pasient...

...og det var kun EN gang at jeg fikk tilbakemelding på at dette ville bli rapportert som feil...må jo si at det er veldig betenkelig...har full forståelse for at de har mye å gjøre,men at dette skal gå på bekostning av pasientenes trygghet,det blir helt feil...og ingenting blir gjort med rutinene hvis de ikke blir rapportert...

...på visitten i 12-tida fikk jeg beskjed om at det var ingenting i veien for at jeg kunne reise hjem i dag...alle blodprøvene var på rett vei,oppover,og CRP-en var på rett vei,nedover...jippiaiii...skal bli SÅ deilig  komme seg hjem og få sove i fred og ro på natta...en HEL natts søvn...

...meeeen...da jeg stod og greide håret da jeg skulle hjem var det mistenkelig mye hår som fugte med...og jeg vet ikke hvor mye hår jeg har plukka av sengetøyet den uka jeg har ligget inne...og svarte hår vises veldig godt på hvitt sengetøy...å huff,å huff...IKKE kjekt...jaja,jeg har gjort mitt,så får vi se...


 

4 kommentarer:

  1. Lykke for deg, komme hjem ♥
    Glad det går den rette veien.

    God varm klem!

    SvarSlett
  2. Ja Synni, ikke akkurat godt å høre deg fortelle om disse medisinene som blir feil, men godt likevel. Mitt sykehus er det beryktede Ahus, og jeg har laget noen innlegg om det. Men jeg har ikke nevnt medisinene. Det burde jeg nok ha gjort, jeg har opplevd det samme som deg, hver gang, omtrent hver dag. Jeg føler meg som den kontrollfreaken som må sjekke alt de gir meg. Men det er jo faktisk nødvendig, og helt skremmende. Har de ikke kvalitetskontroll på slikt? Har også tenkt tanken, hva hvis jeg var så dårlig at jeg ikke kunne kontrollere dem? Det har jeg vært, og tenkt som så at ja ja, jeg dør vel ikke av det, sånn med en gang, om det blir feil.....

    SvarSlett
  3. Velkommen hjem, Synni!
    Godt å få sove i sin egen seng igjen tenker jeg :-)
    Litt av en opplevelse du hadde med utdeling av medisiner, det skulle du tatt opp med ledelsen på SUS. Fant de noen gang ut
    hvorfor du falt drastisk i blodverdier og at CRP var så høy?
    Egentlig skulle du vel ha cellegift i dag, men det blir selvsagt utsatt, ja ja.
    Klem fra medsøster

    SvarSlett
  4. Uff, mistenkelig med all feilmedisinering://
    Håper på, du ikke mister mer hår, vennen!

    God klem!

    SvarSlett