søndag 7. oktober 2012

Fredagshandel...


Fredag 5.10.12 ...ahh..siste dag med vekkerklokka,nå er det helg og høstferie...ungene jubler også,så da er det fler enn meg...

...jeg har fremdeles litt klesvask å få unna før det er tomt,så her er det bare å fortsette...litt mer vasking i dag også,og den ene store skyvedøra i speil på soverommet fikk en omgang med min nye vindusklut som jeg nettopp har kjøpt...

...den er fantastisk og sparer meg og skuldra mi for mange runder med gnikking og pussing...man skyller opp kluten i kun varmt vann,vasker flata,skyller kluten igjen og vrir den så mye du klarer og tørker over,så forsvinner resten av fuktighet som dugg for sol,bokstavelig talt...den heter Jordan Ultramikrofiber Glass-klut...den kan brukes både på vinduer og speil...kjempegrei...!!!...

...kjøleskapet fikk også en grundig runde,siden det nå var temmelig tomt og klart til å bli fyllt opp til helga...greit å ta vasken da,så slipper man å flytte på så mye...

...etter middagskvilen var jeg og Småfrøkna klar for en rånetur med shopping,bibliotek og kiwi...Broremann er allergisk for alt som heter shopping så han nekter å være med og tar det han får uten å mukke,så jeg skal se om jeg finner noe til ham også...

...vi skal på Kapp Ahl på Jærhagen...de har nemlig 25% på hele kjøpet i går  og i dag,så nå slår vi til med høsthandelen...jeg har venta på at dette tilbudet skal komme for oss mobilmedlemmer og Coop...det er mye penger å spare når man vet at man skal handle en del...

...første stopp var biblioteket...vi var der klokka 17,men i dag stengte de jo selvfølgelig klokka 15...grrrr...da MÅ jeg kjøpe meg ei bok til å lese i kveld,ellers blir det krise...jeg har begynt på Skjærgårdsliv,har allerede lest nr 1,så da blir det  kjøpe nr 2...så det så...så får vi hente bøker i mårra da...

...etter å ha gått rundt i jenteavdelinga(måtte til slutt hente handlevogn,for mye å bære...)i nesten en time hadde vi funnet maaange godbiter til Småfrøkna...jeg gikk også og leita i gutteavdelingen,men det ble bare to antrekk til Broremann...og ei ekstra college-jakke...
...han vil helst bare gå i joggetøy og det var det ikke så mye å velge i,som ser litt skjebelig ut...vi fant ei dongribukse på et salgstativ til 50 kr,så jeg tok sjansen på den...så ble det ei joggebukse og to collegejakker...til Småfrøkna: vi holdt på i prøverommet nesten en time for å prøve igjennom alt...

...jeg er sikker på at de lurte fælt hva vi holdt på med inni der,men det tar sin tid å prøve gjennom et lass med klær...og alt vi hadde plukka med oss gikk gjennom sensuren,ikke verst...så nå har Småfrøkna klær frem til jul og vel så det...og nesten alt fikk vi 25% avslag på,det utgjør litt det...over 1000 kr på denne handelen...


...de hadde gode tilbud på roser også på Coop,så det ble 20 roser til 49 kroner...jeg bare MÅTTE jo ha da...klarte ikke å motstå det...på vei hjem måtte vi også innom kiwi og handle endel,så bilen var full da vi kom hjem...pustpes...maange poser å bære...

...Broremann har en kompis på overnatting i natt,så da var det bare å rigge til sovesofaen igjen i kjellerstua,så har de både tv og pc å kose seg med...greit å flytte overnattingsgjestene ned i kjellerstua,da er det sovero her oppe har jeg funnet ut...hihi...

...(men jeg var nede og sjekka dem klokka 24,da sov de...)

 

1 kommentar:

  1. Herlig, vennen! Alt dere har shoppet!
    Ble det noe på 'ho mor da' ? ;-')
    Flott med den kluten, må prøves:)Herlig med shoppetur mellom mor/datter ♥♥
    Du er så snill og go, du vennen ♥
    Ha en flott høstferie!

    Klem!

    SvarSlett