tirsdag 11. desember 2012

Ny cellegift:Taxol!!

Tirsdag 11.12.12 ...jaja,da er dagen kommet,nok en gang...jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal hive meg på kjølehetta denne gangen eller ei...ser formeg at det blir en innmari kald fornøyelse...sånn nesten helt uten hår...hmmm...

...jeg møtte et kvarter før for å få tatt blodprøver og blodprøve for eventuell blodoverføring,om det skulle være nødvendig...jeg henta blodprøveskjemaet i resepsjonsdisken og susa videre bortover gangen og var hos blodsugern 9.15....

...på vei bortover så jeg at jeg hadde fått feil fødselsår,så det var det første jeg ga beskjed om da jeg kom inn til henne...hun fiksa opp i det og satte i gang...jeg spurte henne om det stod på skjemaet at det skulle være ø-hjelp,det gjorde det ikke,men hun skulle ordne det...

...jaddaaa,det var nummer 2 i feilrekka før jeg i det hele tatt har kommet inn på poliklinikken...blodprøven var fort unnagjort,så bar det inn på venterommet på poliklinikken,til resepsjonen for å få bestillt kopier av alle papirer fra 1.7.12 og allereiseregninger fra samme periode...

...på tide å begynne å sope inn litt penger fra staten..hihi...jeg hadde snaut satt rumpa i sofaen før jeg ble ropt inn...det tok sin tid men ingen blodprøver kom opp på skjermen,så de måtte til slutt etterlyses pr telefon...systemet funka ikke...ofte sånn...

...etter en stund viste det seg at hun hadde glemt å skrive opp blodprøven for blodoverføring også,så da måtte jeg ta den siste blodprøven fra vap-en...jepp,det var feil nr 3 til nå,på ett og samme skjema...jadda,ingen regel uten unntak her,nei...eller skal vi si det sånn at intet besøk uten feil...???...

...jaja,så var det å bestemme seg da..tortur eller ikke tortur...???...det ble tortur...3.45 timer totalt med kjølehetta,den hadde nesten frosset fast til hodet da jeg skulle ta den av...og det ubehagelige underveis var at så lenge man ikke har hår på hodet er det heller ikke polstring inni hetta...

...så det blir temmelig hardt etterhvert,hodepina kommer fort kan du si...men jeg holdt da ut,men dere skulle sett hodet da jeg tok hetta av...det hadde samme trykket på skallen som hetta inni...jaja...

...vi fikk da omsider svar på blodprøvene og det morsomme var at blodprosenten var steget fra 9.7(altså 0.3 under grensa for Taxol) til 11.8 på 6 dager...ikke verst...!!!???...hvordan jeg har fått det til: grove knekkebrød med leverpostei og rødbeter,mandarin og melk,mårra og kveld...

...har nemlig testa ut dette også under svangerskap også og aldri hatt behov for jerntilskudd...og så er det jo kjempegodt da...sykepleieren var passe imponert over min bragd...hihi...billig er det jo også...da klokka var 13.30 var jeg kjapp med å få av meg hetta,ikke snakk om noen minutt ekstra denne gangen,nei...ahhhh...

...det var en fryd å skylle skallen under lunka vann og få på seg skautet etterpå...deilig...men hodet var ikke mye fint å se på som sagt...etter å ha fått med meg alle papirer og blodprøveskjema var det på tide å komme seg hjemover og i seng...

...ungene har allerede hatt et par telefoner til meg,de slutta 12.30 i dag,hvorfor kunne de ikke ringe pappan som gikk på Kilden og surra...menmen,er vel sånn det er...bittelitt å spise da vi kom hjem,så var det bare å velte seg i bingen...tror jeg sovna på 3 minutt...deilig...!!!...

...formen kjennes bra ut i kveld,men er litt trøtt fremdeles...men det ble jo en lang dag på sykehuset uten en sjanse til å sove med mye tråkk og folk inn og ut av rommet,og jeg merka godt til antihistaminen jeg fikk...da ble jeg trøtt med en gang det ble fyrt inn i blodårene...

...og nå kjenner jeg at det bare er på tide å velte seg i bingen og dra inn årene for i kveld...så får jeg se hva morgendagen bringer...natti...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar