søndag 9. desember 2012

Kald helg!!

Fredag 7.12.12 ...da var det fredag og helg igjen...formen er god og i dag skal jeg og mannen få opp noen julegardiner og litt røde duker rundt omkring...på høy tid...jul og julegaver er veldig forsinka i denne heimen i forhold til normalen,men normalen har vel forduftet for lenge siden for oss...

...og så kjekt med julekalender for meg som min eldste datter har laget til meg...dagens pakke kommer i alle fall ikke til å bli stående tom og til dags dato har det vært fulltreffere,så tøtta kjenner mora si,ja...og så er den så perfeksjonistisk hengt opp...kjekt...!!!...(psst:og ungene er like spent som meg på hva som er inni alle pakkene..)
mamma sin...
Thalitha sin...
Levy sin...
...pjuh...det ble 4 timers jobbing på oss før vi kjente at det var nok nå,men litt småputtel gjorde at det ble litt til før jeg stupte i køya klokka 13...men jammen fikk vi gjort unna litt...jeg vaska alle vinduene og hengte opp nystrøkne julegardiner i stue,kjøkken,bad og do...

...fikk fjernet noen kilo med uinnviterte hybelkaniner og rydda ut litt av hvert...så nå begynner det å ligne litt på jul her...men det var herlig å velte seg i bingen da vi var ferdige for dagen...har IKKE tenkt å slite meg ut og havne inn på sykehuset denne helga også,hvis det var stress som var årsaken da...

...etter middagskvil,middag og litt potling te så er jeg fornøyd for helga...tror jeg...er ikke så veeldig lenge til jeg skal finne bysselallen nå tror jeg...Lille Felix har snorket et par timer nå og har vel innfunnet nattmodus han også nå...pjuh...nesten som å ha baby i huset igjen med ham...jaja,masse kos også da..
Lørdag 8.12.12 ...Hurra for dagen i dag!!! Min eldste sønn fyller 22 år...jammen går åra fort gitt...og mamma sin snille gutt han er,og stiller opp når han blir bedt om hjelp...kjekt å ha sånne unger...akkurat som bestillt...!!!...

...i dag var jeg tidlig oppe for å få gratulert ham med dagen før han stakk nedover til Kristiansand...fikk egentlig sagt det 00.05 da han stakk innom soverommet vårt da han kom hjem,men det er liksom NÅ som er dagen da...

...men han var visst ikke så tidlig som han egentlig hadde tenkt...så det ble vi som satt og ventet på ham...jaja...greit nok..så fikk vi sagt både gratla og ønsket ham god tur nedover til Krustiansand til søstra si hvor han skulle avlevere og hente møbler og kjøre hjem igjen...kjekt med sånn en bror...

...litt utpå formiddagen ble det vi som begynte å røre på oss for å få handlet litt...måtte innom for å kjøpe ny adventsstake,siden den forrige konka ut,og nå ville jeg ha en heelt ny type..forandring fryder,av og til...hihi..

...vi tok en liten tur innom M44 etterpå...å du hildrande du...der var det komplett kaos...vi MÅTTE ikke annet enn å ha noe nye kontakter,så vi kjøpte dem og snudde nesa hjemover igjen,snøggast råd...dette gidde ikke vi...

...kiwi kunne by på både gløgg,mandariner,kakemenn til ungene,refleksvester og litt til i lagerdøra,så her var det litt bedre å være...pjuh...handle mat og så hjem...

...i 19.30-tida kom bursdagsgutten hjem og vi kunne kose oss med wrap...mm...de hadde visst hatt det forrige lørdag også,men den ble jo jeg snytt for...da lå jeg i den syvende himmel og sov på sykehuset...temmelig fjernt fra denne verden...akkja...bedre tider denne helga...
ps...bursdagsbarnet fikkny joggedress...vi matchet hverandre fant vi ut..hihi...

...rett før vi skulle legge oss begynte det å lave ned med snø...juhuuu...jeg vil ha maaasse snø...men desverre,i løpet av natta gikk det over i regn,så da var det mye snø av det som var som forsvant iløpet av natta....akkja...typisk...

...nå vil jeg snart ha litt sånn skikkelig kaostilværelse hvor snøen laaaver ned,døgn etter døgn og det bare stabler seg opp rundt hushjørnene og måking er omtrent bortkasta...hihi...jaja,det er jo lov å drømme da..eller...???...artig er det iallefall..

Søndag 9.12.12 og andre søndag i advent ...opp klokka 10 i dag...strekka det litt ekstra for min del fordi vi skal på Orstadhuset i ettermiddag og det blir litt vanskelig med kvil i dag...men det har vært ei heller klam og svett natt...til tross for at det er kaldt ute...irriterende...grrr...

...det gikk som forventa...nå er det klonk is ute...jaja.blir spennende det...formiddagen blir litt avslapping men det er merkelig så fort rotet og hybelkaninene samler seg...kunne bli sprøøøøøøø...men litt jobbing må til før vi kan dra på julegrantenning og turnoppvisning i Orstadhuset...

...og flott oppvisning ble det fra både store og små...nytt av i år er Cheerleading...flinke jenter og gutter...i tillegg var det også salg av mat og drikke,kaker og besøk av julenissen...kjempefin ettermiddag på det fine,nye Orstadhuset vårt...

...turen opp og ned tok vi til beins,på klonk is...iiik,kan ikke brekke noe nå altså,men vi kom oss velberga begge veier,temmelige kalde og forfrosne...på hjemveien fikk vi se mange julepynta hus med masse fine lys utendørs...det var bare å nyte synet...

...til slutt vil jeg bare si at jeg venta til søndag kveld med å legge ut helgas memoarer,men jeg får desverre ikke lastet inn bilder som jeg så gjerne ville hatt inn...

...av en eller annen grunn går det ikke,så nå får de komme uten bilder inntil problemet er løst...sorry,folkens!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar