torsdag 13. desember 2012

Det snøøøør!!! Ok cellegift...enda...

Onsdag 12.12.12 ...det snøøøøøøøør igjen...juhuuu...håper det snør heeele dagen og natta også...hiihi...for jeg mååå ingen ting i dag jeg...det jeg måtte ordne er fiksa per mobil,pc og nettbank...så det så...sovet godt i natt har jeg gjort også...bare avbrutt av en straffereunde svetting..

...formen føles bra foreløbig i dag iallefall...jeg har iallefall fått pakket inn en god del pakker og litt annet småtteri,da er jeg fornøyd...er faktisk sulten også i dag..det er lenge siden...så vekta har fortsatt å rutle i nedoverbakke den...men det er kjedelig å ikke ha lyst på noe...hverken mat eller knask...jaja,all slags problemer...
...på formiddagen har jeg ordnet med litt julegaveshopping,dvs delegering av kjøp over til andre...grei måte å få gjort tingene på,men også litt greit å få unna tingene på...og når mamman jobber i leikebutikken,så er det vel greit...eller ke,Anita...???!!!...

...snøen har lavet ned hele dagen...en fantastisk opplevelse for meg som er innflytter og er vant til kaldere og mer snørike vintre...flott å se hvordan naturen forandrer seg etter hvert som det laver ned...for ikke å snakke om hus og gater...
...etter en god middagskvil var ungene kommet hjem da jeg stod opp igjen...pappa hjalp ungene med leksene mens jeg laget middag...ungene hadde det travelt med å bli ferdig med det meste for å komme seg ut i snøen for å kose seg...

...det ble noen runder med tørking av klær i løpet av ettermiddag og kveld kan di si,men det er sånt man må gjøre regning med når snøen først kommer...jaja,morro er det læll...det kom over 40 cm o løpet av dagen...ikke verst...

Torsdag 13.12.12 ...å du hildrande du sier nå jeg...det har kommet noe vanvittig med snø i natt...alt mannen min måka reint i går er nå fyllt opp igjen...på tv2 hører jeg at flyplassen vår er stengt og de håper å få åpnet den i løpet av dagen...toget står på flata på Nærbø...
...politiet er ute og kjører på snøscooter for å komme fram rundtomkring...vi har ikke sett snurten av noen måkebil til nå i dag(8.50)...og jevnt over Rogaland er det komplett kaos...flere skoler er stengt,skolebussene går ikke..
...hos oss er det bare Nugatti på skivene på onsdag og lørdag for ungene for at de ikke skal bli hyper på skolen(og så sunt er det jo heller ikke da..),men i dag kom Broremann og lurte på om de ikke kunne få Nugatti i dag...fordi de trengte litt ekstra energi for å klare å komme seg bort til skolen...

...hihi...å då lo eg..Nugatti ble innvilga...på et så godt grunnlag...for sikkerhets skyld har Småfrøkna gym i dag og må ned til Orstadhuset,hvor det ikke er vei som blir brøyta..hun kommer vel til å vasse over ørene i snø...(hun fortalte at de hadde vassa i snø opp til livet for å komme ned dit...)...


...i dag har jeg begynt å sette opp plan over handling og baking av julebaksten....skal lage 4 sorter,så allverden skal jeg lage...det går stort sett i de 4 sortene hvert år...og de ligger aldri i boksene og mugler...de forsvinner før jula er over...så kaker som blir liggende har vi aldri hatt problemer med...

...tørking av klær går for tida på akkord...ungene må jo ut og leke i den fantastiske snøen,må vite...og det er jo bare kjekt...la dem leike alt de orker i snøen,vi skal alltids ta jobben med å få tørka klærne...

...jammen glad vi fikk hamstra inn det vi trengte av dresser,cherroxer,luer og sko da vi gjorde det,for jammen har de hatt bruk for det...må bare få kjøpt ett par hansker ekstra til Småfrøkna i dag hvis vi kommer oss noen plass...
...var jo meninga at vi skulle til Sandnes i ettermiddag/kveld for å være med på julehandel i Langgata med masse aktiviteter med juleboder og andre ting...men det ble utsatt til i mårra pga været...hvis det var lurt...i mårra har de jo meldt storm,så vi få nå se,da...

...ettermiddagen brukte ungene enda en gang på graving i snøen...nå hadde de enda mer å jobbe med enn dagen før...de storkoste seg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar