søndag 21. november 2010

Lørdag,2 julemesser;en med Safarikoret og Det snør,det snør,tiddelibom...

Lørdag 20.11.10 Klokka ringer 8.45...og så på en lørdag!!!!!!  Alt har en grunn...Småfrøkna skal synge med koret sitt og skal være i Forsamlingshuset kl. 10.15,men skal først hentes på Speiderhuset etter overnatting der,klokka 10..her er det bare å holde tunga rett i munnen...

Det blir en kort mårrakos med pc-en i dag..her blir det å velge pleasure before business..altså sove lengst mulig... Egentlig var jo planen en annen julemesse i dag,men da får vi ta dem i rask rekkefølge isteden..

To blide jenter møter meg på Speiderhuset,Småfrøkna fikk ha med seg ei venninne siden det ikke er jenter igjen på gruppa hennes...vi håper jo også å overtale denne venninna til å begynne i speidern,slik at de kan være i allefall to jenter...hos Broremann er situasjonen omvendt...der er de mest jenter og få gutter...jaja...

Vi var på første julemessa i god tid...etter at de hadde sunget og det hadde vært div andakt mm tok vi en kjapp tur ned i kjellern hvor det var div aktiviteter for ungene..vi hadde tenkt å kjøpe lodd på loddbøker men da vi fikk vite at trekninga var klokka 14 droppa vi det,vi hadde ikke tenkt å være på denne messa så lenge..

På vei ut kjøpte vi lodd for 50 kr i lynlotteri....Småfrøkna trakk lokkrekkene og vi endte opp med to gevinster hvor vi kunne velgee fritt...Småfrøkna tok to fruktkorger med div oppi...drømmen når det gjelder gevinster på alle lotteriene vi ha vært med på...så nå har vi nok frukt for ei stund!!!...ungene delte snopet...

Etterpå bar det rake veien bort til neste julemesse..her var det mye fint både å se og kjøpe..etter å ha tatt tre runder endte vi opp med to flotte juledekorasjoner,den ene skal være julegave,men jeg sier ikke til hvem,den andre skal vi ha selv...vi kjøpte også 4 bokser med julekaker,de samme vi har kjøpt hvert år til jul...sjokoladehavreflarn og bestefars beste...mmm...

Da vi kom hjem etter nesten 4 timer på farta ver jeg klar for en kvil..det var deilig..i kveld har vi hatt wraps....mmmm....jeg har fått dilla...kunne hatt det hver dag...klarte å tyne i meg nesten 3 stk...ikke verst til å være meg...

I kveldinga begynte det jammen meg å snø...en time tidligere hadde jeg sagt at det lukter snø..hihi..da fikk jeg rett!!...dette er faktisk andre runden vi har med snø denne høsten/vintern...heller sjelden på denne kanten av landet...og denne snøen kom på akkurat samme datoen som i oktober...den 20. ...men det spørs jo om det varer da...

Skal vi danse er over,synd for han som røyk ut,men jeg synes at de to beste står igjen...Aylar er min favoritt...blir spennende å se hvem som vinner neste helg..etterpå er det senga...det snør fremdeles...nå gjenstår det bare å se om den er der i mårra når vi står opp...god natt,folkens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar