lørdag 27. november 2010

Lørdag og juleforberedelser...

Lørdag 27.11.10 En rolig start på dagen,opp klokka 9...pc og frokost...ute er det iskald vind og mange kuldegrader...etter pc og mårrakos med Gismo bestemmer jeg meg for å sette i gang og lage julestemning i huset...i mårra er det jo første søndag i advent..

Jeg starter før klokka 10 og setter meg ned på rumpa for første gang denne dagen klokka 19...DET er bra arbeidsdag det...men jammen har jeg fått gjort mye også...ungene har sprunget litt ærend opp og ned trappene,så jeg har spart meg den svettinga iallefall..

Jeg har lagt opp og hengt opp 4 nye røde julegardiner til stua...det er første gang vi har julegardiner i stua,så dette er spennende...gardinene på kjøkkenet kommer også opp,men først vasker jeg alle vinduene på innsiden før jeg henger opp gardinene...prøvte på utsida på kjøkkenet også,det var ikke lurt i 5-6 minusgrader...vannet frøs på ruta,så det anbefales ikke!!!!(prøvte vindusspray med en skvett 60 oppi,men det var nok ikke nok...)

Jeg har støvsugd,ryddet,vasket gulv og pyntet til den store gullmedalje...samtidig har jeg spilt gjennom ei bunke jule-cd-er,så nå har jeg kommet skikkelig i julestemning...har hørt på Carola`s Jul i Betlehem også,jeg gleder meg som en unge allerede til årets julekonsert...o fryd o glede!!

Nakken var selvfølgelig helt gåen og steinvond etter et par timer,men denne gangen har jeg vært flink jente og tatt ekstra smertestillende...det døyva det verste i allefall...jeg hadde nemlig ikke tenkt å la meg stoppe før dagens planer var gjennomført...og det klarte jeg...bombe..???...hihi...nei...

I mårra skal jeg gjøre ferdig badet og kjøkkenet(har hengt opp julegardinene på begge),men det mangler mye enda...Julekalenderne er hengt opp,pakkene ligger klar i en pose,så det er bare å henge dem opp...adventsstaken står klar,med kubbelys,for her i huset brenner vi maaange timer og gjennom uka..

Gismo har fått ny navnelapp på buret,med julepynt,og jeg begynte arbeidsdagen med full opprydning i buret hans..han var så fornøyd at han la seg rett ut på halmen etterpå...kos å se når småkrypa er fornøyd også..

Gubben har investert i nye lys til huset utendørs,her er det jul for alle penga...så han har holdt på noen timer med å få opp lysene i kulda...han har kommet inn med jevne mellomrom for å varme fingrene...stakkar...da var det verre med meg...jeg har jobba så svetten har sila,jobba med håndkle hengende rundt halsen og skifta arbeidsantrekk to ganger...

Var ferdig for dagen 18.30,da var det å sette i gang og lage middag før finalen i Skal vi danse,..nå er julestemningen på plass i huset,men vi har jo såvidt begynt da,det er mye som skal på plass før julaften er her...men det er alltid kos når første snev av jul er på plass

Men nå kjenner jeg at jeg er klar for senga..har vært en lang dag i dag...Skal vi danse er over...min favoritt vant desverre ikke,men en andreplass er ikke verst det heller...nå skal jeg sove...ZZZZZZZZZZZZZZZ

1 kommentar:

  1. Hei jeg har også "styrt" litt idag.. funnet frem noe men tror jeg holder meg til lilla og "sølv" et par uker. nissene får komme frem og div annet om ca 2 uker Kjøkkengardinene og lysestakene i vinduene er på plass det er så koselig Så er det litt kakebaking ikje 10 sorter lenger hos meg var det før i tiden..men blir fort noen sorter når en finner frem smøret og sukker. oi oi Ha en flott søndag.klem mia.

    SvarSlett