lørdag 4. desember 2010

Fredag og helg..

Fredag 2.12.10 Fredag og helg igjen..bare såvidt jeg gidder våkne av klokka i dag...har sovet som en stein...-12,4 ute...br..ungene kommer sigende etterhvert..tror det er godt det er helg snart...

Siden jeg skal på sykehuset i dag,det er meldt snø og han reiser i Nordsjøen på mandag morgen, vil mannen min sette på piggdekkene...det er snøvær på vei..men det viser seg at de er modne for utskiftning,så enden på visa blir at jeg skal svippe ned på Hydroen med de gamle dekkene så de får lagt dem om,på med nye dekk,så kommer vi inn med bilen ca 15,når jeg har vært på sykehuset..

Klokka er allerede 11.10,så jeg kjører ned på bensinstasjonen med dekkene...typen sitter selvfølgelig i telefonen med nye bestillinger,så det tar sin tid før han er ferdig og kan hive dekkene ut av bilen for meg..klokka er 11.30 før jeg kommer meg derfra...dette holder på hengende håret...skal jo møte 10 minutt før,det vil si 11.50..hm...her er det bare å finne gasspedalen..

Jeg svinger inn på parkeringa på sykehuset ganske nøyaktig 11.50,så det holder jo ganske bra dette..tar en rask spurt gjennom gangene og melder meg på MR-en 11.55...men her viser det seg at de er laaaangt over skjema..jaja...godt at jeg tok med meg ei bok,så jeg sutrer ikke...

Men det gjør alle de andre som sitter der...herregud...vet de ikke at sykehus er synonymt med venteventevente...???!!!..det er,så langt jeg har erfart,kun røntgenavdelinga som er i rute på dette huset,ellers så er det bare å ta med seg lesestoff og en stor porsjon tålmodighet...den ene sutrer mer enn den andre...jaja...jeg stikker nesa i boka mi jeg...

Klokka 13 er det omsider min tur..av med klærne,på med pysjen...er så heldig å få lov til å beholde trusa og sokkene,ikke verst!!...for sikkerhets skyld får jeg på meg ei lekker badehette også...det var DEN frisyren..totalt kjører jeg fram og tilbake i maskina i en time,med et lite brekk på 5 minutt for skifte av utstyr og innsetting av veneflon for kontrast..flink dame,treffer på første forsøk også,gitt..

Etter første runde må jeg skifte pysj,for etter å ha bli gjennomlyst og kokt i hodet under MR av hodet stod hetetoktene i kø,da er jeg passe svett..deilig å måtte ligge heeeelt i ro når dråpene triller nedover siden på ansiktet og inn i øret...tortur!!!!..og på føttene var jeg iskald,så der fikk jeg teppe i andre runde...

Det ble tatt MR av hode,nakke og rygg...med og uten kontrast..klokka 14 er jeg ferdig,men hun hadde ikke noe svar til meg så hva legen egentlig hadde tenkt når det gjaldt resultat,vet ikke jeg...jeg hadde fått beskjed av henne om at jeg skulle vente i tilfelle det var noe alvorlig/akutt/nerveklem eller hvem vet??,men de på MR-en hadde ikke fått beskjed om noe sånt,så jeg var ferdig hos dem...

Jeg takket for meg og stormet ut før noen ombestemte seg..hihi...jeg feiler da ikke noe...???!!!???...ikke no spess i allefall..jaja...vil de meg noe så får de ringe,så får jeg se om jeg er hjemme...hihi...jeg kjører hjem igjen og svinger inn i gårdarommet 14.20,da er det bare for gubben å kjøre bilen ned for å få satt på piggdekk..

Ungene sitter og spiser pizza når jeg kommer hjem,så jeg går og legger meg for å få en liten kvil..vi har fri denne helga så vi kjører ungene i 17-tida...etterpå får vi handla litt julegaver til ungene og litt til..etterpå kjører vi hjem og koser oss med X-faktor og god mat...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar