onsdag 22. desember 2010

Julehandel..

Tirsdag 21.12.2010 Sov som en stein da klokka ringte..ahhh...jaja,nest siste dag med vekkerklokka,skal bli deiiiiiiiiliiiiiig å slippe den..gleder meg!! Etter at ungene hadde kommet seg av gårde til nestsiste skoledag ble det en liten pust i bakken før vi også kledde oss..

Jeg må til legekontoret og ta de berømmelige blodprøvene,tror du ikke de klarte å bomme i dag da...vri og vreng og rote rundt i de vettskremte årene mine før de endelig klarte å lirke ut de dyrebare dråpene mine...jaja...det har heldigvis gått ganske smertefritt de andre gangene i år...dette var ei eldre dame,som ikke har  vært så mye borti mine vanskelige årer..

Mens jeg var på legesenteret gikk mannen min og sulla på Europris og kjøpte det som sto på handlelista..etterpå kjørte vi til min kjære bilvask og fikk vaska bilen...bare ei uke siden sist,men fysj så skitten og salta den er...

..fikk en dusj veisalt på sida av bilen da jeg møtte brøytebilen her en dag og det gjorde vondt i hjertet mitt å vite at saltlaka lå på lakken og kosa seg...husj!,vekk me`n!!
Mens vi venta på vask begynte det selvfølgelig å lave ned på snø,men da er den i allefall rein og klar for å møte en ny vinterdag!!

Etterpå dro vi innom M44 for litt ekstrajulegavekjøping og pappas julegavekjøp til mamma..hiihi..greit å få det man ønsker seg...hihi..nei,dere får IKKE vite hva det er før nissen...mannen min føler dessuten at jula kom litt brått på`n i år..ikke rart det når han har vært borte nesten hele adventstida...litt dårlig samvittighet har han også fordi jeg har hatt alle juleforberedelser alene uten hjelp av ham...kan forstå det også,jeg..

Neste stopp ble Jærhagen...en sullerunde,så kom gubben på at han skulle ta en synssjekk...det tok jo en hel evighet!!! Jeg var egentlig segneferdig før den tid,så når han omsider var ferdig,for å finne ut at synet var akkurat som sist,bar det rett hjem..lage middag til ungene og stupe i seng etterpå...men tror du jeg fikk sove???...neida,det ble bare å kvile skrotten og ferdig med det...!!

Kveldskos med ungene i kveld,ikke særlig med gjøremål bortsett fra klesvask...hmmm...Gismo har lagt på seg 100 g siden i sommer...er jo 10 % det når han veide et kilo fra før..får han for mye knask tro???..jaja,liten,rund og god er han jo,så det går vel bra foreløbig,hihi...natti....

Pssst...snøen har lava ned i hele dag,så nå er det hvitt overalt,og de har meldt kuldegrader hele uka,så da blir det hvit jul i år også!! Jippi!!

1 kommentar:

  1. Hei Synni nå er alle julekort sendt og div andre SmS mail osv
    Jeg vil bare ønske deg en fin julehelg Du må kose deg me alle kakene pynt og ikke minst med familien din..
    du får nok noe fint av nissen også så grei du har vært me mange.....gledet oss her ute me koselige innlegg ikke minst.
    God jul klem fra mia

    SvarSlett