mandag 20. desember 2010

Søndag,snø og juleselskap..

Søndag 19.12.10 ...godt å sove til 10.20,når jeg vet at det ikke blir noen middagskvil i dag..etter frokost er det på tide å begynne med dusjing...alle tre skal igjennom den en tur...men jeg og Småfrøkna bruker nok lengst tid,ingen tvil om det..

Påkledning og hårstæsjing går unna,samtidig som vi ser at snøen begynner å lave ned utenfor..hmmm...skal vi få en gjentakelse av fjoråret...???...da kom det så store mengder i løpet av formiddagen at vi bare måtte droppe hele juleselskapet...det var surt..ungene har snakket mye om det...de vil ikke ha det om igjen..

Vi kjørte hjemmefra nøyaktig klokka 14 som planlagt,ikke verst når det er mamma og to barn som skal avgårde..men jeg merker at det hjelper at ungene er blitt så store at de kan klare å kle seg og gjøre det meste selv,men med 3 stykk gjennom dusjen,krølling av Småfrøknas hår og litt til,så går tida...men vi klarte det,gitt!!

Vi kjørte av gårde mens snøen lavet ned...vi stoppet 10 minutt på gartneriet for å kjøpe med oss en juleblomst,da vi kom ut igjen var bilen helt hvit..heldigvis har jeg vært så lur at jeg har lagt snøkosten i bilen,så det var gjort i en fei å sope bilen..og vi kunne ta avgårde igjen i snøstormen..

Vi var fremme 14.55..koselig juleselskap med masse god mat og kaker..vi ble de til 19.30,da var det på tide å komme seg hjemover igjen...fremdeles skoledag i mårra...ikke ferie enda,nei..ungene gikk akkurat glipp av Fleksnes junior,men hva gjør vel det når det går i reprise i mårra??.

...ungene stupte i seng og sovna på flekken..jeg sleit forferdelig i en periode i selskapet,middagskvilen mangla,så en liten time etterpå var det min tur til å krype til køys...ahhh...det var godt...mandag og ny uke i mårra!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar