torsdag 23. desember 2010

Lillejuleaften!!

Torsdag 23.12.10 Lillejuleaften!! Tenk det...nå er vi kommet så langt...i mårra er det jammen juleaften...syns den kom like fort som alltid jeg....hmm...vi våknet i åttetida alle sammen..både store og små..de små smyger seg fort ned i stua for å åpne dagens pakke på kalenderen...spennende...

Etter frokost skal jeg og gubben en tur til sentrum for å handle noe småtteri og mat..har på følelsen at nissen som er venta med noen gaver er rett rundt hjørnet,så jeg tar en kjapp runde med støvsugern og rydder det verste...

..vi kjører mot sentrum,så ringer telefonen..nissen har allerede kommet,han blir underholdt av ungene hjemme mens vi gjør unna diverse ærend i racerfart og kjører hjem igjen..utover dagen må jeg ta en siste runde med julegaveinnpakking,pakker ferdig Storebror sine gaver også selv om han ikke kommer hjem til juleaften...

Prøver meg på en middagskvil i 15-tida,men står opp igjen før 16...får ikke sove,har slappa av lenge nok..må en tur til sentrum igjen for å hente pakker..kom lapp i posten i dag,selvfølgelig etter at vi har kommet hjem derifra...typisk..!!..så får jeg frest innom apoteket også..glemte jo resepten før i dag..

Ikveld har jeg laget brente mandler...mmmm...de ble knallgode..ny oppskrift som jeg fant på nettet...ble vellykka det ja!!

I kveldinga får jeg først besøk av en kompis av Storebror som kommer med en liten julehilsen fra sin mor...tusen takk S!! Litt senere ringer det på igjen..ei jente vil levere julegave til Storebror..jeg sier takk,.men han kommer jo ikke hjem til jul...................

Men jo,kan hun fortelle...hun hadde snakket med ham i dag på facebook...han skulle hjem...så etter en sms og tlf til Storebror viser det seg at hun  røpet overraskelsen han hadde planlagt med uventa hjemkomst på juleaften...så den som henter ham på flyplassen i mårra: det blir meg...hurra!!!!! Resten av familien ble selvsagt også glad da de fikk vite at han kom hjem....så blir vi fem på juleaften...!!

Nå tror jeg jammen det er på tide å komme seg i seng..klokka er over 22,blir en lang dag i mårra...har kost meg med baileys og Sørlandschips mens jeg har hamra litt på tastaturet..julekakene får fri i kveld...må nok lage litt mer pepperkaker snart..den boksen begynner å nærme seg tom...hmmm...har vi mus i kjellern eller??? har aldri forstått problemet for de som ikke får spist opp julekakene sine..her forsvinner de like fort ut som de kom inn...jaja...natti!!
En annen del av julebyen vår..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar