tirsdag 18. januar 2011

Travel tirsdag..

Tirsdag 18.1.11 Opp og hopp...unger på skolen,Småfrøkna skal på med magedanserinnekostyme og jeg må hoppe i treningstøyet..men først er det frokost og andre ting på planen.....gleder meg til å få gå på trening...kroppen føles fin etter treninga i går ettermiddag,så dette lover bra...

..og det gikk bra...bånn gass med spinning i 45 minutt,så rett over i ny sal med 50 minutt styrketrening..godt å kjenne at jeg kan trene igjen uten at det gjør vondt..får bare håpe at det varer..det er trening som gir meg mindre smerter og mer  overskudd i hverdagen,ingen tvil om det...og det er jo ekstra viktig når jeg er hjemme alene med ungene...

Broremann er tidlig hjemme i dag,så han gjør lekser mens jeg kviler og etterpå lager vi to i stand middag til Småfrøkna kommer fra skole og SFO...spaghetti og lapskaus i dag...Småfrøkna kommer fornøyd hjem fra skolen...hun kom på tredjeplass i Talentiaden...

..etter middag er det bare å hive seg over leksene,etterpå er det dans og kor på Småfrøkna,Broremann skal på besøk til en kompis...dansen begynner allerede klokka 17,så vi har ikke så mye tid på oss...etter at koret var slutt ble det kveldsmat på meg og Småfrøkna i kirka..

..kveldstimene går fort unna...jeg er heller ikke av de som sitter oppe halve natta,så det er snart senga for meg...må bare pakke treningstøyet igjen...greit å ha det klart til i mårra...må ut døra nesten samtidig med ungene..

3 kommentarer:

  1. Du har en slik energi, det er bare å beundre for oss andre som strever med dørstokkmila, og å komme oss opp fra sofaen. Jeg burde også henge i med trening nå, jeg er sterk nok til det, men......

    SvarSlett
  2. Hei Synne. Jeg beundrer deg for den energien din. Når var det egentlig du begynte å trene? Jeg er under behandling og klarer nesten ingenting.

    Hilsen ei anna med Brystkreft

    SvarSlett
  3. Hei Eljos!Vet du hva...??!! Trening for meg er gøy,aldri noe ork...da er det heller ikke noe problem å komme seg avgårde på trening så sant kroppen funker..det er vel hele hemmeligheten, tror jeg??!!! Så enkelt er det...men jeg setter opp en plan for uka som kommer,den gjennomfører jeg så sant det ikke er kroppen eller noe veldig spesielt som gjør at jeg må stå over en gang..Og trening gir energi,overskudd og godt humør-og virker smertstillende fordi man drar nytte av kroppens egne endorfiner...så opp og hopp,er du først i gang,så fortsetter du! Klem fra meg!

    Hei du med bryskreft. Jeg har trent i maaaaange år....men i den perioden med brystkreftoperasjon,cellegift,strålebehandling og komme-deg-på beina-tiden skal du være veldig fornøyd om du får deg en rask gåtur ut i frisk luft..særlig mer tror jeg ikke du skal forlange av deg selv..behandlingsperioden er mer enn tøff nok som den er..men når det er sagt så hadde jeg to små da jeg fikk kreft og en mann som jobbet offshore,så det var ungene som dro meg med ut i akebakken,lekeplassen osv,så jeg måtte ut.enten jeg orket eller ikke...men jammen var det deilig¨å komme ut og få lufta seg litt..kvalme og elendighet forsvant etter kort tid..jeg var ferdig behandlet i mars og begynte å trene igjen i slutten av august tror jeg,hvis jeg ikke husker feil..begynte så smått,men det tok seg opp..så ta det med ro,prøv å få deg noen turer i frisk luft,gjerne litt rask gange og vær fornøyd med det! lykke til og klem!!

    SvarSlett