onsdag 23. februar 2011

..iskald dag..

Onsdag 23.2.11..brr..iskaldt på soverommet..vinden herjer rundt veggene og det har den gjort hele natta..kikker på gradestokken når jeg kommer ned i stua...-5.5,og så den vinden..ikker rart det er kaldt,nei..brrr...

...blir ikke noe trening i dag..skal på legesenteret og ta blodprøver og få sprøytene mine..ungene kommer seg avgårde,jeg gjør meg også ferdig...har time til sprøytene mine 10.20,så jeg tenkte at jeg ville ta blodprøvene først..blodprøveskjemaet la jeg klar på kjøkkenbordet i går kveld så jeg ikke skal glemme det...det hadde jo vært typisk,og ikke første gang....

...som tenkt,så gjort..jeg kjørte avgårde rundt 9.30..MED jakke på..ikke ofte,nei...setter meg i køa,det går fort,nå er det min tur og klokka er bare 10.10 når jeg er ferdig med blodprøvene mine..jeg spør om jeg ikke bare kan betale samtidig med sprøytesettinga....

...nøkken!!!!,der hadde jeg glemt sprøytene,ja...typisk!!..hun lurer på om jeg vil kjøre tilbake og hente sprøytene,men jeg finner ut at jeg heller vil ha ny time på mandag...da slipper jeg å gå med vonde skalker resten av uka... jaja..det var de sprøytene...

...handler litt mat på hjemveien,så er det rett hjem..kunne jo sjekka noen butikker men gidder liksom ikke..må begynne å tenke på å pakke til helga..både til meg og til ungene..ellers så er det jo alltid noe å ta seg til i heimen da..

..ungene kommer hjem med røde kinn..Broremann er litt forkjøla,så jeg har beordra skikkelig påkledning..vil ikke ha noen syke unger,passer ikke helt denne uka..hiihi..

...jeg var tom for hjemmelaga knekkebrød i dag da jeg skulle spise frokost og måtte ta de jeg brukte å spise før jeg prøvte meg på de hjemmelaga..hmm..de smakte jo ingenting!!...nei,her er det bare å hente opp nettet med knekkebrød-og-rundstykkeingrediensene og sette i gang..

..det er så fort gjort at hvis du ser bort i fra steikinga,som gjør seg sjøl,så er det raskere å lage sjøl enn å kjøre ned på butikken i bånn av bakken her..gjort på null komma svisj og smaker myyyye bedre..så nå er knekkebrødboksen fyllt opp igjen..heldigvis!!

...i kveld har vi vridd rundt brytern på parafinovnene og tent opp masse t-lys...det er så det rister i veggene og 3 kuldegrader..jeg hører det rister i rammen til paviljongen utenfor stueveggen...men den er skrudd fast både i vegg og gulv,så jeg håper den blir stående...

..verre er det vel med de 40 år gamle trærne rundt oss her...det ryker noen trær eller greiner hver gang det er storm,det er bare flaks hver gang det ikke er noe som går galt..jaja..vi har iallefall tatt våre,så får vi håpe at naboen sine ikke treffer oss...

...nå tenker jeg det er på tide å komme seg i seng..skal avgårde samtidig med småtrolla i morgen tidlig..skal på sykehuset for å få min Zometabehandling og få svar på skjelettscintiografi og CT..må heldigvis ikke ta med meg noe i mårra..da ligger jeg godt an...hihih..bare meg selv..og pakkinga ble det dårlig med...

5 kommentarer:

  1. HEI ja nå har det vært kaldt. Tenner masse telys har ikje ved ovn men fryser ikke. Må vist lage de knekkebrødene igjen. er nok et år siden sist. nå er det rungstykkene det går på. HAR alt i hus hvis det må lages flere.forstår på innlegget ditt at du skal ut og reise.. er det til et varmere strøk. ha en fin dag i mårrå.klem fra mia

    SvarSlett
  2. HEI

    Kom over bloggen din tilfeldig da jeg leste om kreft på nettet. Er helt imponert over hvordan du takler sykdommen og livet. Du er sterk og modig. Prøvde sende deg en mail tidligere ikveld men tror det oppsto noe feil så du fikk den sikkert ikke? Noe jeg ønsker snakke med deg om men ikke på bloggen.Hvilken mail adr skal brukes? Ønsker deg masse masse lykke til imorgen med prøveresultatene. Du skal leve lenge!!! klem

    SvarSlett
  3. Til deg over her...prøver å sende svar på mailen din men får dem i retur..prøvte 2x..rett mailadr? prøv igjen

    SvarSlett
  4. Hallo Synni!!!! Eg har og prøvdt å sende mail til deg men ikkje fått svar. Du ETTERLYSTE ei med samme diagnose for ei stund siden ( Trur de kan vær meg du leiter etter) Eg bur i samme gate som deg. Fikk sykdomen i 2003....hadde vært kjekt å truffet deg :-))

    SvarSlett
  5. Hei,du i gata mi.Kan du ikke sende meg den mailen på nytt direkte på mail på adressen som jeg har skrevet i boksen her i bloggen,synni3@hotmail.com.Jeg tror jeg vet hvem du er..hadde vært kos å treffes,ja..prøv igjen,du,så kan vi snakkes og treffes! :)

    SvarSlett