søndag 20. februar 2011

Lørdag...

Lørdag 19.2.11 Klokka er 9..kanskje på tide å komme seg opp...planene er klare,jeg og Småfrøkna bør være ute av huset ikke så mye seinere enn 10..men først en litt rolig start på mårran..strålende sol og blå himmel,men kaldt..

...etter frokost og pc-avis-lesinger er det på tide å begynne å pakke badetøyet og samle sammen bøkene til biblioteket..Broremann kommer ikke hjem før i 15-tida,så han får ikke være med i dag..klokka 10.10 er vi klar..nå skal vi kjøre og hente ei klassevenninne av Småfrøkna...

...venninna er plukket opp..nå er det Europris neste og lørdagsgodtkjøping..jeg prøver å kjøpe det som jeg tror Broremann liker...men det er jammen ikke lett..jaja..jeg kan ta det han ikke liker..etter at snopet er kjøpt er det biblioteket neste..jeg finner flere pocketserier av den typen jeg bruker å lese...flott..dette er jo heeelt gratis..

..noen av seriene har de inne fulltallige,så det blir en hel bærepose på meg..nå har jeg lesestoff for en stund...etterpå er vi klar for svømmehallen...ikke så heelt galt med folk i dag heldigvis..jeg hiver meg utpå mine 1250 meter mens jentene koser seg sammen..

...underveis får jeg selskap/konkurranse av to mannfolk i svømminga mi..hmm...den ene tok jeg kjapt innpå med to omganger og han andre ble også liggende i bakevja og vake..herremin..er det ikke tak i mannfolka lenger..??..

..her kommer jeg på min husmortrim(hihi) og pløyer forbi begge to..jaja..for deres skyld så håper jeg at de tok forbikjøringa mi med fatning...som en mann..hihi..etterpå er det tid for kos med jentene og vi må etterhvert over i babybassenget og kose oss litt i varmen..ahhh..deilig..

....klokka 14 avleverer vi venninna til Småfrøkna og myser ned i bakken mot speiderhuset..men der er det fremdeles helt tomt..de skulle ikke være tilbake før i 15-tida,så vi kjører hjem...skulle egentlig handla noe mat,men det får vi ta når Broremann skal hentes..

..vi har så vidt fått rydda på plass badetøyet før telefonen ringer...det er Broremann som lurer på om vi ikke har tenkt å komme og hente ham???..klokka er 14.45,så da har de kommet litt tidligere..jeg setter meg i bilen igjen for å hente ham og på vei hjem svipper vi innom Kiwi og handler...

...det er en trøtt gutt med røde kinn som kommer hjem..har nok blitt en sen kveld i går ja,men kjekt har de hatt det og Broremann mente at ei sånn ei hytte skulle vi hatt...det var hverken strøm eller vann..akkurat slik ei hytte skal være..

...når vi kommer hjem igjen blir det litt rydding etter Broremann sin speidertur,men så kjenner jeg at nååå er det på tide at jeg får meg en middagskvil..i kassen med meg..ahh..to timer nesten,det gjorde godt..klokka er over 18..på tide å begynne å lage middag..pizzaen til ungene i ovnen først..

...vi skal ha lasagne,så gubben steiker kjøttdeigen og koker kjøttsausen..så er det min jobb å hive det lagvis i lasagneforma...mmm...det er lenge siden vi har hatt lasagne nå..det var kjempegodt...etterpå ble det litt lørdagsvask i buret til Gissebassen..forferdelig så han skiter da..hihi..

...gubben har snusa opp at det er blueskveld på puben i kveld..vi har ikke barnevakt så jeg sier at han bare kan gå og sånn ble det..jeg så litt på tv-en,men gikk og la meg,har masse godt lesestoff..men før jeg kom helt i seng MÅTTE jeg bare to noen bilder av en lett overskya,mystisk måne..
Begge bildene er tatt uten blitz..trærne til venstre ble ikke så fremtredende,men man aner konturene av det..kjekt å ta litt sånne bilder...på tirsdag neste uke skal jeg begynne på fotokurs med fotografen Espen Mills..det blir spennende..

...utpå natta våkna jeg fordi jeg hadde så innmari vondt i venstre arm og foran på skuldra...har hatt det endel på kveld/natt og må ligge med arma oppå sida nedover for at det ikke skal gjøre så vondt,men i natt ble det ille...det var bare å hive innpå en smertestillende,så kom det seg og jeg sovna igjen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar