torsdag 26. april 2012

Prøvelser....

Torsdag 26.4.12 ...gjennomsvett igjen,ja...bare å flekke av alt på senga og tørke...sukk...jeg kjenner at jeg er litt lei nå...stod opp 8.15 i dag...ungene har skolefri t o m 1.5,men når senga var kald,våt og ekkel var det ikke godt å bli liggende i den...

...har irriterende nok time på SUS i dag klokka 10,så jeg fikk ikke den heelt rolige,avslappende mårran jeg synes om og kunne tenkt meg siden vi har fri her i huset...kom meg ut av huset i siste liten og ankom resepsjonen på kreftpoliklinikken nøyaktig 10.00 med svetten silende...her var det bare å finne tørkepapir,sette seg og tørke svetten...

...kom da ganske fort inn iallefall,og fikk vite at det var CT istedenfor vanlig simulering denne gangen...det var bare å hive seg på benken,få noen streker her og der,så var det å ta bilde...men jeg forberedte dem på at med all svettinga mi så var det ingen garanti for at de fremdeles skulle være der på mandag...om jeg kanskje skulle hamed meg en tusj hjem for å friske opp...

...de satte noen tapebiter oppå,da skulle det holde så veeeldig godt...jaja...jeg hoppa av benken,papiret jeg lå på var gjennomvått og hang fast på ryggen min...de forstod litt av problemet mitt...men tapen skulle gjøre susen...

...det var en spesiell en...da jeg kom hjem og skulle skifte klær måtte jeg nesten le...all tapen som skulle være så fantastisk lå i en krøll en helt annen plass enn der den skulle være...jaja...jeg skulle nok bare fått med meg en ekstra tusj hjem likevel...denne dama har erfaring i det meste...

...da jeg la meg på bordet begynte de med å si at de skulle tatovere noen merker som skulle være et holdepunkt for strålinga...da sa denne dama NEI!!...de tatoveringene jeg skal ha skal jeg selv bestemme...både plasseringa og motiv...ferdig med det!!!...de sa ikke mer om det da...

...deilig å legge seg i ei rein og kald seng til middagskvil etter å ha svetta det  meste av dagen...da jeg stod opp igjen hadde de ringt fra sykehuset...jeg måtte komme inn igjen i mårra...det er så typisk!!...jeg må inn igjen imårra i forbindelse med simuleringa,som ble gjort via CT...

...de hadde ikke lest de gamle papirene fra forrige stråling godt nok og dermed ikke tatt med nok på CT-bildet...grrrr...og vi som har skolefri,derved vekkerklokkefri...satte krav om at det var uaktuelt å komme før klokka 10,så jeg fikk time 10.45...surt uansett...bortkasta fridager sier nå jeg!!!! GRRRRRRRRRR...

...kjenner at det begynner å knitre litt i sikringsboksen nå altså!!!....det begynner å bli litt mye både med innleggelse,bivirkninger av Medrol,inn og ut i forbindelse med simulering,tull og stråling...av de 4 såkalte fridagene våre sitter jeg igjen med 1!! og det er 1.mai....da skal jeg INGEN plass...tok dere den???...INGEN plass...

...men skal jeg nevne noe kjekt fra denne dagen så må det vel være at en liten engel plutselig sto på døra med en nydelig rosebukett...tusen takk,Anita...du vet å lysne opp og treffe de verste dagene mine...klem til deg for det...


2 kommentarer:

  1. Hei på deg !

    Lenge siden jeg har skrevet til deg nå,men jeg følger bloggen din trofast.Blir veldig glad på dine oppturer og engestelig og bekymret når du ikke har det bra .Håper denne kneika går fort over og at strålinga gjør så du får det bedre. Fine bilder av deg og småfrøkna ,så flott at dere har neglsalong sammen :-)) Stå på Synne...vi er mange som heier på deg !!!! Hilsen og god bedring klem fra Porsgrunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei i SOLA (?)
      Har svart på spørsmålet ditt m.m under blogginnlegget 'Helg'!!
      Nå sparer vi forresten til lange negler, hi hi ;-)
      Klem fra ei i Jentegjengen.
      Vi tenker MYE på deg.

      Slett