tirsdag 24. april 2012

Smertefull start på ei ny uke...

Mandag 23.4.12 ...jepp...opp og hopp...klokka ringer...senga er faktisk tørr,men jeg har svetta fælt i nakke og hode...er det fordi jeg har funnet meg ei dunpute tro??...blir det for varmt??...ikke vet jeg...men det jeg fant ut da jeg skulle ut av senga var at fyttikatta så vondt jeg har i foten og hofta!!!...

...dette er forb.... altså...skal jeg trappe opp igjen på Medrolen eller??..vil det hjelpe??...jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve å trappe ned da jeg dro hjem fra sykehuset...er det dette som er årsaken..???...ikke vet jeg...kunne jeg nå bare fått denne strålinga snart,så ting hadde blitt bedre UTEN ekstra medisiner...

...dagen har gått med til enda mer klesvask,kvil,middag og lekser...foten og hofta har blitt verre og verre utover ettermiddagen...nå er jeg nede i 4 mg medrol x 2...han foreslo at jeg kunne redusere selv og se hva jeg kunne ligge på frem til stråling...

...men kanskje jeg nå er for langt nede...???...ble bare verre og verre utover kvelden,så da ungene var på vei i seng begynte jeg også å gjøre meg klar...samtidig ble jeg enig med meg selv at SÅ vondt som jeg har nå er ikke nødvendig,hvis jeg kan slippe...

...da jeg la meg økte jeg Medrolen opp til 12 mg,og det har jeg fra i mårra tenkt å fortsette med,altså 12 mg x 3...samtidig heiv jeg innpå 50 mg OxyNorm...så får vi se da,hva natta bringer...eller mårradagen for den saks skyld...

...men jeg har også lovt meg selv,nok en gang,at jeg må bli flinkere til å ta ekstra smertestillende når jeg har behov for det...minuset da er at jeg blir enda mer trøtt av å ta ekstra smertestillende,men samtidig blir man også trøtt av å ha smerter døgnet rundt...så da får jeg veie det ene opp mot det andre..hva blir jeg mest og minst trøtt av...???...si det du,si det...

2 kommentarer:

  1. Huff, det må være forferdelig slitsomt med de smertene!! Jeg ØNSKER du kunne slippe å ha så vondt. Jeg føler meg jo veldig heldig som ikke har smerter å slite med, (bare vonde knær, men det er jo noe helt annet). Var på kose-og handletur til Sverige i hele går, med en venninde. Var ikke hjemme før kl. 20 om kvelden. Det var deilig å få skravla og kost seg, en hel dag! I morgen er det Ahus igjen, gruer jo litt da, men...
    Tenker masse på deg, og håper av alle krefter at smertene dine snart forsvinner. Det blir vel iallefall bedre når du bare kommer igang med strålinga.
    Sender deg mange gode tanker, og en stor klem fra meg.
    Hilsen Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!
      Uffja,slitsomt er det..men nå ser det ut til at jeg har fått tatt ondet ved roten som det heter...
      Så kjekt at du har vært på tur og kost deg! Det frisker litt opp i hverdagen..
      Håper at ting har gått rette veien på Ahus i dag da...du får holde meg ajour...
      Takk for omtanke,Tone!
      Klem fra meg!

      Slett