onsdag 25. april 2012

Ventevente....

Onsdag 25.4.12 ...har sovet som en stein i natt...kan rett og slett ikke huske om jeg har svetta engang...kjennes tørr ut,så jeg har nok ikke det...jeg kjøpte meg ny hodepute i går...og det er en kunst...ikke lett å kjøpe noe som man blir fornøyd med før man kommer i senga...

...jeg har vært på jakt etter ei fast ei,som ikke klumper...jeg og Småfrøkna var innom Jysk i går da vi var på shopping og der la jeg rett og slett puta opp på hylla og la hodet oppå for å kjenne om den var god...hiih....det var heldigvis lite folk i butikken...tror ikke noen så oss...

...uansett,prøveligginga gjorde susen...jeg er kjempefornøyd med puta og skal gå til innkjøp av flere av samme sorten...ikke var den dyr heller...99 kr...jeg skal ha 2 sjøl,sånn at jeg har ei tørr ei på sida av senga til skift når jeg våkner med gjennomvåt hodepute...fornøyd med det kjøpet ja...

...har jo venta med lengsel på at de skulle ringe fra stråleavdelinga for å få tid for simulering og stråling...men siden det i dag er onsdag og jeg enda ikke hadde hørt noen ringte jeg dem klokka 8.05 for å høre om jeg hadde fått tid......neida...de hadde ikke fått noen henvisning på meg...grrrrrrr...

...og legen min som personlig skulle legge lapp på pulten til sekretæren som har ansvaret for strålinga...!!!...grrr...det er jo typisk!!...kyss meg bak...det er jammen godt at jeg ikke er av den snille og tålmodige typen...da hadde jeg sittet der resten av uka og venta...på ingen ting!!...så hun skulle ringe meg tilbake når hun hadde sjekka med legen...akkja...

...fysio i dag klokka 9.15...trenger å få ruska opp litt i nakke,rygg og hofte i dag,kjenner jeg...og det gjorde godt...etterpå måtte jeg på biblioteket og apoteket...tom for bøker nå og tom for Medrol,så nå må jeg få henta mer på resepten jeg fikk med meg fra sykehuset...dette kan visst dra ut,ja...

...jeg har knallrødt ansikt...også bivirkning av Medrolen kunne fysioterapeuten fortelle meg,i tillegg til svetting...ikke rart jeg sitter rett opp og ned og det siler...jaja,fordelen er jo at jeg slipper å fryse...her går jeg i sommerklær innadørs,enten det er sånn eller sånn...

...de ringte fra stråleavdelinga...jeg hadde fått time til simulering i mårra klokka 10,men fikk antagelig ikke time til stråling før på mandag...typisk!!...det beyr at jeg må fortsette med Medrolen så lenge også...har jeg lovt til å bli litt sur eller...???...

4 kommentarer:

  1. Ja det syns jeg du absolutt har rett til!! Jeg syns lege/ sykehus veldig ofte drenerer og glemmer viktige ting/ undersøkelser og da bør man jammen kunne si i fra:-) syns det er fantastisk å lese din blogg og beundrer din stå på vilje og ditt humør. Ønsker deg gode og smertefrie dager:-) klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja,jeg er heldigvis ikke så redd for å si i fra,men av og til blir jeg så møøøøkka lei...en av de dagene er nåååå...akkja..
      Takk for omtanke...den trengs i disse dager...som jeg for min del synes mangler både humør og litt til..
      Klem fra meg!

      Slett
  2. Du har lov til ikke bare å bli sur, men forbanna på mangel på system. At det går an, det skal ikke være en kamp å få de undersøkelsene og behandlingene vi MÅ ha og det så fort som f...Det gjelder faktisk liv, vi er ikke 'ting' som kan erstattes. Du ER uerstattelig, Synni.
    Ble det simulering i dag eller forandret de på det også, grrrr!!!
    Klem til deg og gode tanker fra trofast leser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Litt seint ute med å svare,meeen..jo,en skulle tro at det meste skulle komme på ei fjøl,men realiteten er så langt vekk i fra det som det kan gå an...her må man som pasient være årvåken og passe på at alle avtaler mm blir fulgt opp,ellers så kan sker og ting fort gå i glemmeboka er min erfaring..
      Klem til deg og ønske om ei god helg!

      Slett