lørdag 18. august 2012

Brukne ribbein....???...



Lørdag 18.8.12 ...har vært våken et par ganger i natt,ja...et vanvittig regnvær...det har bare styrta ned...og så har ribbeina mine blitt enda vondere...og så er det jo på den sida jeg ligger for sikkerhets skyld...

...stod opp 8.30...da var jeg ikke mye god i sida nei,så det var på tide å komme seg opp kjente jeg...etter frokost og pc-lesing ble de ribbeina mine bare verre og verre...å død og pine...hva har jeg gjort som jeg ikke skulle ha gjort...

...i dag skal jeg og Småtrolla på kino...Istid 4...men jeg kjenner det at jeg må hive innpå noe kraftig smertestillende for å klare denne kinoturen...etter at jeg bøyde meg sidelengs over armlenet på sofaen tidligere i uka tror jeg at jeg må ha brukket noen ribbein...det blir bare verre og verre...

...trodde jeg skulle skrike høyt hvert 5. sekund under kinoturen og mathandling på vei hjem...har tatt 60 mg oxynorm i løpet av et par timer,hjelper ingenting...klarte ikke å kvile engang...får jeg en litt uheldig vinkel på kroppen er det helt forferdelig...

...tror nok jeg må hive innpå både smertestillende og sovemedisin i natt for å få sove..noen forslag til hva jeg skal ta som tar smertene??..hva gjør man??...det er jo,så vidt jeg vet,ingen behandling for brist/brudd i ribbein...man gipser jo ikke dem slik som andre kroppsdeler...hiih... 

..litt flere nyheter fra legetimen...når det gjaldt leverbiopsien viste den at svulstene desverre ikke hadde skiftet fra HER2 negativ til HER2 positiv slik legen hadde et lite håp om siden det var gått så mange år...så der røyk det håpet om en ny rekke medisiner...akkja...

...og nå har jeg slutta på antihormontablettene og begynner som nevnt på cellegift den 4.9,men legen har en antihormonkur til på lur som eventuelt kan brukes i en cellegiftfri periode(altså i stedet for) som heter Arimedex...så den type behandling er ikke helt borte enda...

...da har Småfrøkna kommet hjem fra stallen,Broremann er på overnatting hos nabogutten og jeg er snart ferdig med mitt Bayleys-glass,cashewnøttene og er egentlig klar for senga...

1 kommentar:

  1. ♥ Synnøve min - som du strever med ribben og smerter.
    Jeg sender mine tanker til og om deg, styrke og gode klemmer.
    Vi var ute på en skogstur på ettpar timer igår, fant mye kantareller - nam :-)


    SvarSlett