søndag 12. august 2012

Nytnytnytnytnytnyt....

Søndag 12.8.12 ...opp kl 9 i dag...hmmm...syntes jeg så ei solstråle gjennom vinduet her...rart det der...jeg føler meg så mye bedre i dag...allerede før jeg har satt  beina ut av senga...er det på vei til å snu eller er det bare håpet om fint vær fra den fine værmeldinga i går...hmm...
 
...opp og hopp,kan ikke ligge her og dra meg hele dagen...det var overskya ja,men det er ikke skodde i dag,bare skyer...jaja,da får vi se...
Nav og deres sparing...nå må jeg også bytte ut mine 1 grams paracet med en billigere variant som heter Paracetamol...som for det første er ENDA større enn forgjengeren(godt jeg ikke har problemer med å svelge sier jeg) og for sikkerhets skyld er de på sånne trykkutbrett...tar tre ganger så lang tid å legge og lager masse ekstra plast som forsøpler naturen...grrrrr....
...etter frokost og pc var det fremdeles overskya så da fant jeg ut at det var greit å legge medisiner for de neste 2 ukene...kjedelig når du plutselig står der med 2 tomme dosetter...og da jeg var nesten ferdig begynte jammen meg skyene å flytte på seg,så da var det bare å komme seg ut...
Ahhh....det kan vel ikke bli bedre enn dette,vel??!!
...det ble en deilig,passe varm dag...selv om skyene var av og på hele tida satt jeg ute og fikk etter hvert selskap av min eldste sønn og etter hvert luftgeværet hans...du kan si det slik at jeg hoppa i lufta hver gang han trakk av en meter fra solsenga mi...
 
 
...og etterhvert kom også kulene i retur fra veggen inne i lekehytta der blinkene stod...plankene var så harde at kulene kom rett i retur og det var bare så det kvein rundt ørene på oss..iiiik...jo galere,jo bedre sier nå jeg da...er sikker på at naboene trodde det hadde rabla for oss der vi hylte og lo...fniiis...(pssst...det gjorde bare LITT vondt hvis de traff...hihii...)
 
...jaja,en god latter forlenger livet sier de,og det trenger jeg!!...i 15-tida begynte det å romle i magene så da var det tid for grilling...deilig å lage maten og spise den ute også...da vi var ferdige å spise skein det endelig opp og ble helt blå himmel...deilig,kan ikke klage nå...!!!...
 
...middagskvil på solsenga,sånn av og på...kan vel ikke bli bedre...her er det bare å nyte kvelden så lenge den varer...
 
 
Teller du år, blir livet kort.
Teller du dager, går livet fort.
Teller du timer, varer livet en stund.
Men lengst varer livet om du nyter hvert sekund ...

4 kommentarer:

  1. Så godt at de på Nav skal bestemme hva vi skal putte i oss. Jeg nekter å skifte og betaler 500 kr ekstra i mnd for som du vet så er ikke all kopimedisin lik originale, samme hva de kontorfolka sier! Jeg er glad jeg ikke er naboen din, for det der var vel ikke helt sikkert leketøy????? Gå nå å kjøp en blinkboks som samler kulene heller - fnis fnis! Ha en fin solrik uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Ingunn!!
      Betaler du et fast beløp for alle medsisner i de 500,eller er det for en spesiell...forstod ikke det helt..men,nei...jeg gidder ikke å måtte betale og stoler på at de medsisnen jeg får holder mål...paraceten gidder jeg iallefall ikke å krangle på...hiihi..
      Ingen fare for naboene,kulene holdt seg inne på terrassen vår!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Jeg ba på apoteket om å få 500mg panodil istedefor, tilsvarende antall, det ble jo dobbelt så mange, og det gikk veldig greit det. Ikke tale om at jeg klarer å svelge de svære der. Nå har jeg forresten omtrent sluttet med smertestillende fast, ikke verst det, tre år etter operasjonen. Det tok sin tid.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei eljos!
      Det går fint å svelge så sant deikke setter seg på tvers..hihi...de gjorde det en dag,holdt¨på å krepere,men det gikk bra..hihi..
      Så flott at du er blitt så bra nå da!! Jeg er SÅ UTROLIG LEI AV Å MÅTTE TA MEDISINER at jeg holder på å spy av og til..skulle tro det ble en vane,men man kan bli forferdelig lei også...hihi...
      Klem fra meg!!

      Slett