onsdag 6. oktober 2010

En ny dag...

Tirsdag 5.10.10 Våkner rett før klokka ringer..er gjennomvåt både jeg og senga...og har våkna slik mange ganger i natt..den som kunne få en hel natts søvn og våkne tørr og varm istedet for dette herket...pyton..vinden og regnet har slått mot soveromsveggen også hele natta...det er sånn at jeg bare venter på at senga og soverommet skal ta av i kastene..

Det er bare å velte seg ut av senga...den er ikke kos lenger...flekker av alt sengtøy og henger puta og dyna på tørk..det trengs.. Ungene er ikke så lystne på å stå opp de heller..de hører på været...men det er bare å sette i gang...mamma skal være på trening og må møte seinest 8.50..men jeg kommer dinglende rett før 9..litt stress fordi treninga i dag heter Full pakke...

Det vil si at først har man 45 minutt spinning,så er det bånn gass videre til salen med 45 minutts styrketrening og da skal helst matte,vekter osv gjøres klar før timen begynner,så det er bare å springe rett fra spinningsalen og videre til treningssalen..får i allefall kjørt meg skikkelig..svetten siler så t-skjorta er gjennomvåt.

Jeg blir nødt til å kjøpe ny t-skjorte før jeg begynner på styrketreninga...vi har t-skjorter mm til inntekt for brystkreftforskning og den hadde jeg tenkt å kjøpe uansett etter timen,men måtte springe og få den så jeg kunne stille litt tørr til neste økt i allefall..

Etter trening og lunsj er det godt med en liten middagskvil før ungene kommer hjem,og middag og lekser skal gjøres...Da småfrøkna kom hjem med regnklær og støvler i går skulle jeg hjelpe henne å dra av støvlene..de er litt vanskelige å få av og jeg klarte jo selvfølgelig å dra på meg ett eller annet bak i korsryggen der det er kreft...passe vondt fremdeles...typisk..måtte hive innpå ekstra smertestillende i dag da jeg skulle på treninga fordi det var så vondt...alle øvelser som var med bøy fremover måtte jeg bare kutte ut...hmmm..tåler ikke kroppen mer....???

Middag og lekser er unnagjort..nå skal småfrøkna på danse-trening,så er det koret og felles kveldsmat for oss begge to....jeg pleier å komme litt tidligere så jeg får med meg litt av korøvelsen også,både jeg og småfrøkna synes det er kjekt ..ungene storkoser seg når alle spiser sammen..og hiver innpå med skiver som om de aldri skulle sett mat...må være noe med omgivelsene..eller...i allefall koselig å ha ei ny kirke med lav terskel og allslags bruk..

De har dans,hiphop,kor for alle aldersgrupper,konserter,speideropptagelse,barnehage,basar,juletilstelninger,band og mye mer..fint med ei sånn kirke..de har basseng for dåp av voksne også...spennende,men jeg har enda ikke sett den type dåp....

En sur høstkveld ute er ekstra koselig å være inne i..etter kveldsmatentenner vi levende lys,koser oss og ser på tv,mens storebror har to gutter på besøk..gjesp...skal bli godt å legge seg snart..ei god bok venter ved siden av senga...

2 kommentarer:

  1. hei
    du er litt av dame for et tempo, rekker deg ikke til knærne engang.Huff kjenner igjen det å svette om natta her på sørlandet sier vi "æ koger".Her går det litt opp og ned med koginga men kjenner tamoxifen virker.
    Din optimisme smitter så det er alltid spennende med ny lesning om deg og ditt!!!!
    Kanskje vi kunne ta en spinningtime sammen når jeg er på videreutdanning i sandnes ???
    ha en fin høst!!!!nyd regn og vind om du kan.
    klemmer fra hilde

    SvarSlett
  2. Hei Hilde! Takk for gode ord!! Joda,du må bare si i fra når du er på disse kanter så skal det vel alltids bli litt spinning på deg!! Ønsker deg også en fin høst! Klem fra meg!!

    SvarSlett