mandag 4. oktober 2010

Ny uke,dårlige nyheter..

Mandag 4.10.10. Vanvittig skitvær i natt og nå på mårran og det været har de meldt både i dag og i mårra...To uvanlig blide unger som stod opp på en mandags mårra.. Som oftest må de dras ut av sengene på mandagene men ikke i dag..

Etter frokost springer de opp på rommet for å fortsette å bygge Lego...det koste de seg faktisk med i går kveld også,rett før leggetid...det går faktisk an at de leker sammen!!! Klokka er kvart over åtte..på tide å komme seg avgårde ...ungene til skolen..jeg skal først på fysio,etterpå er det trening,så skal jeg til frisøren...Det blir regnklær og støvler på ungene i dag..

Fysio er unnagjort...nå er jeg lei meg...har fått forklart /funnet ut noen flere av de latinske ordene på den radiologiske Svarrapporte på skjelettscintigrafien min..det er bl a en betydelig økning i venstre halvdel av bekkenet...det kjenner jeg nå som jeg har kuttet Prednisolon ned til halvparten av den dosen jeg har stått på..må visst bare hoppe opp igjen...kjenner at det brenner i hofta..

Metastasene omfatter tarmben rundt hofteleddskål,baktil rundt ledd mellom korsbein og tarmbein,sittebenet og foran på underliv,flere nytilkomne metastaser i tarmbenet høyre side baktil..det var også metastaser som forklarer litt av problemene/smertene jeg har hatt i venstre fot/lår i lengre tid...

Høyre skulderblad har også betydelig metastase,samt ribbein rundt om,virvler i ryggsøylen ,i hodeskallen høyre side,i venstre skulder der arm møter skulder osvosvosv...det var ei ganske lang blekke..Det var absolutt ikke dette jeg hadde håpet på nei.. Får nok ta meg en telefon til sykehuset igjen etter treningen i mårra..dette er vel et tegn på at medisinene jeg går på ikke virker lengre vil jeg tro...tror ikke jeg orker å vente til 28.10 uten å snakke med legen..

Etter fysio bar det rett på spinning...ingen nåde denne uka..."flesket" skal av,så det er bare å stå på..Kvelden med ungene gikk fort,småfrøkna var på turn i dag,storebror var på besøk og kom hjem med en kompis etterpå..

Etter å ha sett Sykehuset sammen var det i seng for ungene..jeg skulle se 71 gr N..trodde jeg ..men der har de tatt høstferie ser det ut til...og vi som ikke har høstferie før i neste uke..jaja..da blir det snart senga og ei god bok.....

5 kommentarer:

  1. Stakkars, stakkars deg. Du er så utrolig sterk som står på med ungene og trening og ikke lar deg knekke. Du har en enorm styrke og virker som et fantastisk menneske. Ønsker deg alt godt og føler med deg i de dårlige nyhetene.

    SvarSlett
  2. har fulgt bloggen din leeeenge! fann den når tantebarnet mitt på 6år vart kreftsjuk med hjernesvulst! må berre sei at du er frykteleg tapper! og det er ei fryd å lese alt du skriv!!! Har hjelpt meg gjennom mange tunge dagar! og har også lært at ein skal sette pris på kvarandre og på kvar einaste dag!!! Tusen tusen takk for ein fantastisk flott blogg!!! Tenker mykje på deg og dine. Det er vel det einaste og beste eg kan gjer :)

    SvarSlett
  3. hei:-)Leste bloggen din akkurat nå.Det var ikke noen gode nyheter nei.Tenker på deg og sender deg en stor klem.Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  4. Hei...
    Må bare få si at jeg er helt imponert av deg.
    For ett tempo og livslyst du har!!
    Alene med barn står du på med små og store hverdagsaktiviteter...tar av meg hatten for deg.
    Veldig trist med de dårlige nyhetene...tvier for at det kommer en vindunderkur.
    Stå på Synni!

    SvarSlett
  5. Hei! En stor takk til alle mine lesere for gode ord og at dere setter pris på bloggen min,med sine små og store hendelser i en litt spesiell hverdag.. Og kjekt for meg å se at folk har nytte av den i en vanskelig stund...Det gir meg en ekstra pådriver til å fortsette å skrive om mitt liv,med uhelbredelig kreft...Takk. Klem fra meg

    SvarSlett