søndag 3. oktober 2010

Helg

Lørdag 2.10.10.  Opp og hopp klokka 9.30 i dag...lørdag eller ikke lørdag.. Etter frokost og mårrakos er det bare å instruere ungene(småfrøkna blir faktisk hjemme!!) i hva de skal gjøre og ikke gjøre mens jeg er på dugnad for speidern deres på Forus Travbane fra 11.30 til 18....hmm..håper dette går bra...

De er instruert i når de skal lufte hunden,spise middag,hvor mange is de kan få og alle tenkelige og utenkelige ting som kan spørres om for å slippe å få hundre unødige telefoner og spørsmål under dugnaden...jeg skal stå og selge inngangsbilletter....

Dugnaden viste seg å bli en av de bedre dugnader jeg har vært med på... Sitte på en stol eller stå og selge billetter...100 kr pr stk...det kan vel ikke bli lettere...for sikkerhets skyld viste det seg også at vi var ferdige og fikk dra hjem 15.45,så ungene var ganske forbausa da jeg kom hjem litt over 16....

Storebror dro på en liten svipptur til en kamerat som ringte og spurte etter ham...han kom tilbake som avtalt til 19.30,med hver vår  nybakte,varme kanelisvingen-bolle...mmmm....en deilig overraskelse fra moren hans...kjekt med sånt...

Lørdag kveld koser vi oss med chips,lørdagsgodt og brus...Mørkt ute,regnet og vinden slår på vinduene og husveggen og vi er alle tre enige om at det er en fin kveld for levende lys og hjemmekos..Vi ser Skal vi danse på tv`en,ungene får se resultatene også,men da er de passe signe etterpå...ingen som ikke har lyst til å legge seg...mamma inkludert...

Søndag 3.10.10 Var våken flere ganger i natt,ikke bare pga svetting,men stormen som gjorde at senga rista,regnet plaska mot vinduet og det var så mye bråk at det var vanskelig å sove..På mårrakvisten var jeg våken i 8-tida,men fant ut at det var for tidlig å stå opp på en søndag..neste gang var 9.30 da VG-gutten ringte på..skulle bare slappe av litt før jeg stod opp og uuuups så var plutselig klokka 11.15..jaja...hmmm.ingen middagskvil i dag,nei...trengs ikke nå...ungene hadde kledd seg,spist frokost og koste seg foran TV-en...hva er problemet da...?????

I ettermiddag prøvte jeg og småfrøkna oss på potetkaker lagt med potetmos(fant oppskrifta på nettet)...veldig lettvint og de var faktisk gode...varme potetkaker,smør og sukker på...mmm...de forsvant fort...må visst lage dette en annen gang også...

Søndag kveld...ungene er i seng til klokka 20 idag...stillt en liten stund etterpå...mamma skal bare se Robinsonkampen,så er det natta for meg også...i morgen er det mandag mårra blues,tidlig opp,fysio og trening..nå er det å begynne på jakten på de 4 kiloene som raste på de 4 ukene jeg gikk på Medrol...her skal de ingen hvile finne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar